Glas vervangen

Ik wil een saffierglaasje op mijn Seiko 5 (38mm, 7S26) zetten.
Wat heb ik daarvoor nodig? Welke maat moet ik nemen bij de aanschaf van het glaasje?

1 like

Misschien Rob van Monsterwatches mailen, ik heb gehoord dat hij communicatief niet zo sterk is door drukte. Maar hij zal het vast weten en wellicht heeft hij ook wel het glaasje voor je.

Succes.

1 like

Er zijn genoeg leveranciers van aftermarket glaasjes, als je het model nummer doorgeeft zullen ze het juiste glas wel voor je hebben.
Je zult wel wat gereedschap nodig hebben om de kast te openen, en een pers voor het glas eruit te halen en nieuwe er in te persen.
Als je het niet van plan vaker te gaan doen dan zou ik het laten doen bij een horlogemaker

1 like

Even de maten van het glaasje opzoeken en een saffier bestellen op het net. Je hebt wel een pers nodig idd. Kast open maken, uurwerk eruit. Met de pers, oud glaasje eruit, nieuw glaasje erin. Al je nog een bezel en chapterring hebt even wat extra aandacht gebruiken. Vervolgens uurwerk terug, pakking nakijken en kast weer goed sluiten. Mvg Peet.

1 like

Check even hier:
https://www.horlogeforum.nl/t/show-je-seiko-mod-of-build-deel-2/379350/1512

Hier zitten een aantal modders die niets anders doen als Seiko’s verbouwen. Gegarandeerd dat 1 van die mannen je heel snel kan helpen.

Onder andere actieve modders daar:
@chlorophyl
@Beavis

2 likes

Maten staan hier.

Actief wel maar modden laat ik graag aan iemand anders over. :grimacing:

2 likes

Juiste maat glaasje en een nieuwe pakking.

1 like

Dank voor de tip. Aan het juiste glaasje kan ik wel geraken. Nu de rest nog.

1 like