Glashütte Original Calibre 36

Door de veertrommel te vergroten en een aandrijfrad te verkleinen, plus het gebruik van de Nivarox ‘Elinflex’ veer, een nieuw flexibel materiaal, is die veer verlengd naar 68 cm, dat zorgt voor een gangreserve van 100 uur met één veertrommel!
Nivarox is een dochterbedrijf van de SwatchGroup ook.

Het kaliber wordt toegepast in de nieuwe Senator Excellence… :slight_smile:

.

.

-> Artikel

7 likes

Technisch ben ik niet direct thuis in horloges, maar betekent dit een nieuwe doorbraak/record? 100uur klinkt zo lang als reserve

1 like

Of het een echt record is weet ik niet, maar een doorbraak is het wel! :slight_smile:
Er worden wel hogere reserves gemeten maar dan altijd met twee veertrommels…

Nice! Wellicht dat ze met Apple kunnen gaan praten (off topic, I know) :wink:

2 likes

Ik gluur al heel lang naar Glashutte , wat een prachtige horloges , en 100 uur gangreserve! Top.
Thanks for sharing.

1 like

ja erg mooie horloges indeed, maar de meeste, bijna allemaal, buiten mijn budget… :disappointed_relieved:

1 like

Mijn horloge potje trekt het ook niet , :sob:

Leeg , empty , noppes nada :disappointed_relieved:

1 like

haha
jah hier ook alles leeg dus … :slight_smile:

1 like

24 potjes :astonished: , dus je hebt 24 mooie horloges liggen ondertussen :thumbsup:
Glashutte blijft hoog in mijn verlanglijst staan , samen met CVDK!
Over cvdk gesproken , AWCO heeft er 1 als occasion te koop , ik had bijna de trekker overgehaald :neutral_face:
Voorlopig even behelpen met deze

2 likes

:slight_smile: yeah I wish haha :slight_smile:

Mijn graal is een Classique van Breguet :slight_smile:

1 like

Blijven sparen :smile:
Dat deze cvdk nog niet opgepikt is door een WIS verbaasd me eigenlijk. 4450euro is toch best netjes?
http://awco.nl/wp-content/uploads/2016/09/IMG_1549.jpg
ik zal nu stoppen met jouw topic vol te zeveren , lijkt wel een chatroom zo :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

haha no sweats hoor, tis nog steeds on topic dus… ! :slight_smile:
bij die klauwtjes zitten er mooie tussen jah

1 like

tja… je zult het er maar mee moeten doen… :slight_smile:

100 uur met 1 veerton… ik zeg “Netjes”… heel netjes…

2 likes

wat zou zo’n 68 cm veer kosten??

goeie vraag… dat materiaal wat ze daarvoor gebruiken da’s zo’n beetje “Unobtainium”…

2 likes

Zag wel dat het ook in de Mido Baroncelli Calibre 80 Chronometer zit… :slight_smile:

A. Lange & Söhne heeft een model met 31 dagen gangreserve, maar wel met twee veertrommels.

1 like

I know … :slight_smile:

Ik ben zeer nieuwschierig naar wat voor legering er gebruikt word voor de veer?

1 like

Ik denk dat de Mido een gewijzigde ETA uurwerk heeft, die lopen dan 80 uur.
Heb ooit gelezen dat bij dit uurwerk de opwindveer dunner en langer gemaakt is zodat hij in de originele trommel past en het tikgetal van 28.800 teruggebracht naar 21.600.

1 like