Glashutte Original Senator Sixties, moooooi maar duuuuuur!

[center][/center]
Ik las in ArmbandUhren Magazin over de nieuwtjes van dit jaar/Basel, er stonden een paar erg mooie nieuwe horloges in. De Junghans chrono in Max Bill stijl is erg mooi maar vooral de Glashutte Original Senator Sixties sprong er voor mij uit. De meest simpele versie met stalen kast en zilverkleurige wijzerplaat vind ik werkelijk fantastisch! Nu schreven ze dat het zicht op het manufactuur(!)-uurwerk via een gebolde zichtbodem (net als het glaasje voor is de achterkant dus ook gebold) bijzonder was. En op deze foto (raar dat blauwe stickertje) is te zien dat het er prachtig uit ziet.

[center][/center]

Ondanks al deze pracht ging ik er van uit dat dit toch hele simpele horloge enigszins betaalbaar zou zijn en dan hield ik al rekening door het merk en het zogenaamde manufactuur uurwerk, met zo’n 2.000 euro? Nou, ik heb een tijdje gezocht op internet en uiteindelijk gevonden, ik ga er van uit dat het klopt, de catalogusprijs van dit prachtige horloge in staal met zilverkleurige plaat is… negenenveertighonderd euro!!!

Dat gaat in mijn ogen echt nergens over.

dan laat ik hem maar aan mij voorbij gaan :wink:

erg mooi idd !

Duidelijke hint naar het verleden, vooral naar de Retro serie.

Arjay

Ja dag, een Union (het tweede ‘ondermerk’ van GO) kost al 2000,- Een beetje Rolex 3800,- Dus zo duur (wel veel geld) vind ik dit niet. Wat een ingetogen luxe!!


ik vind het ook redelijk veel geld…maar vergelijkbare klokken kosten niet veel minder…

Andre, erg mooi horloge ?

hoe zit de glas bodem in elkaar ? is er gewoon een glas opgeperst ?

Henrik Schreef:

de catalogusprijs van dit prachtige horloge
in staal met zilverkleurige plaat is…
negenenveertighonderd euro!!!

Dat gaat in mijn ogen echt nergens over.

Nee inderdaad… daar heb je bijna een Van Der Gang voor!! :wink:

het glas zit in een losse lunette die weer op de kast zit geperst, daarmee zit het glas opgesloten tussen lunette
en kast.
dezelfde constructie zit aan de wijzerplaat kant.

Snooker Schreef:

Henrik Schreef:


de catalogusprijs van dit prachtige horloge
in staal met zilverkleurige plaat is…
negenenveertighonderd euro!!!

Dat gaat in mijn ogen echt nergens over.

Nee inderdaad… daar heb je bijna een Van Der
Gang voor!!

en een IWC portugieser chronograaf :stuck_out_tongue:

Of een mooie Van der Klaauw, Omega Seamaster, Steiner etc etc.

Ik vind het veel geld voor een mooi horloge maar het is net een Volkswagen, mooi model maar altijd stevig aan de prijs.

Groet,

Bojo

Af en toe voel ik me net een horloge-barbaar hier, ik vind dit namelijk zulke saaie horloges!

Maar gelukkig verschillen smaken :slight_smile:

(mijn interesse gaat bijna alleen maar uit naar duikers)