Glashutte Original Sport Evolution Impact Panorama Date

pfff… dat is een hele mond vol :smiley:

Ik kreeg deze foto’s van Glashütte Original gemaild. En toen dacht ik aan een leuke anekdote van toen ik op Baselworld was, die ik u niet wil onthouden.

Ik was door Glashütte Original uitgenodigd voor een forum-meeting aldaar. Ze hadden wat beheerders van - in hun ogen blijkbaar belangrijke - fora uitgenodigd (ik voelde mij, namens u allen, vereerd) voor een presentatie van hun (sommige zeer mooie, andere minder mooie, maar ja, smaken verschillen) modellen. De directeur van Glashütte Original, meneer Thomas Meier, hield de presentatie. Een man met een groot gevoel voor humor, ondanks dat hij toch echt een Duitser is :smiley: (mijn halve familie trouwens ook en daar kun je ook mee lachen…)

Toen de heer Meier met bovenstaand horloge op de proppen kwam wilde hij het impactsysteem eens goed demonstreren. En toen deed hij iets wat ik niet had verwacht, hij nam het horloge bij de band in één hand… en mepte er keihard mee op de rand van de tafel! Ik (en de 6 andere aanwezigen) schrok mij rot! Het horloge liep natuurlijk nog zonder problemen.

Op een vraag van een Japanner demonstreerde hij daarna nog even hoe krasvast de rubberen coating van de kast was door het horloge met veel druk over het blad op de tafel te trekken. Hoewel je een zwart remspoor zag was het horloge onbeschadigd (er was natuurlijk wel wat van het rubber af maar dat zag je niet). Ik weet niet wat het horloge kost maar het zullen meerdere duizenden euro’s zijn, ik heb nog nooit iemand op dergelijke manier met een horloge zien omgaan. Maar het presenteerde natuurlijk wel perfect hoe stevig en goed het horloge is gemaakt.

Goed verhaal :smiley: Heeft deze klok een doorkijk bodem? Ik wil het uurwerk weleens zien :smiley:

Glashütte Original maakt in mijn ogen zéér veel mooie horloges. Dit vind ik ook een pracht uitvoering, alleen dan wel zonder die rare coating. Maar goed, dat zwart is wel de mode op dit moment en ook dit stukje van de markt wil Glashütte bedienen.

prachtig, en het lijkt me heerlijk om een onverwoestbaar horloge te dragen

Mijn beste,

Wat een naam, wat een verhaal, wat een foto’s en wat een horloge.
Een horloge welke de tand des tijds met verve zal overwinnen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Thomas Meier? Nahhhh dat was Uri Geller denk ik B)-
Jur

idd leuk verhaal, maar pontiac deed in 1956 nog een veel grotere stunt. het smeet tijdens de expo brussel toen 2 uurwerken van het atomium toch wel een respectable hoogte ( juist weet ik niet 50 m miss) om aan te tonen hoe degelijk hun uurwerken waren. En wat denk je? Juist ja ze liepen nog alle 2. vandaar de slogan Tic Tac Pontiac.
Helaas wat is er van Pontiac overgebleven? Ik wens Glashütte meer succes toe!!!

Goed om te lezen dat er nog Duitsers met humor bestaan.

Benieuwd wat deze Glashutte G-Shock gaat kosten

Tja later heeft Pontiac er zelfs een echte mens aan gebonden toen ze een horloge in een ravijn smeten ,na afloop liepen ze allebij nog,dat is pas reklame.
M.C.

een prachtig horloge, maar een rubbercoating is volgens mij niet echt een optie.
Rubber heeft de eigenschap om vaal te worden
op plekken die veel in contact staan met ander materiaal(textiel, jassen e.d)gaat rubber glimmen.
Uiteindelijk zal het horloge zijn strakkelook verliezen
voor een duiker van 200 euro zou dat geen problemen zijn, maar voor een horloge van een aantal duizenden euro`s …
Groeten
Marijn

Mooi klokkie, jammer dat ie zo duur is, prachtig verhaal.:)-D

Ik ram mijn horloges regelmatig tegen van alles en nog wat aan, helaas wel per ongeluk :wink:

zelfs dat verhaal van pontiac klopt MC.
Mijn hart stond stil maar m’n pontiac liep nog was ook zo’n slagzien nadat wielrennes wim van est met z’n pontiac om de arm 70 meter diep het RAVIJN inviel tijdens de tour van 1951
Hier de link om het verhaal te bevestigen.
http://www.bndestem.nl/sport/sportbrabant/3497203/Pontiac-liep-nog.ece

Leuk om mee te maken Henrik. En nog leuker om te horen dat we met z’n allen lid zijn van een internationaal gerespecteerd horlogeforum:D

Prachtig horloge, en natuurlijk erg leuk om zo’n presentatie te hebben meegemaakt!

leuk voor de R.O 1. Heeft die ook ineens concurrrentie;)

die rubber coating zag ik net ook bij een IWC duiker. Apart spul.
Glashuette maakt inderdaad fraaie horloges. Ben zelf wel weg van de Senator sixties…

Groet,
Arno.