Glashutte Spezimatic vintage erfstuk, informatie gevraagd

Beste mede HF’ers,
Mijn ouders hebben zojuist het horloge van mijn Poolse opa gevonden die hij destijds van zijn werk heeft gekregen voor zijn jubileum in de mijnen: een Glashutte Spezimatic.

Ik heb tot nu toe enkel deze 2 foto’s, maar kon eigenlijk niet wachten met posten hier. Ik heb mijn opa zelf helaas nooit gekend, dus dichterbij qua (tastbare) emotionele waarde voor mij komt het niet.

Zijn hier (Glashutte) kenners die meer over dit model weten? Qua staat en voor de leeftijd (waar ik verder geen idee van heb) lijkt hij me nog best netjes.
Hij loopt in elk geval nog steeds (na echt jaren stil te hebben gelegen).
Nakijken is dus denk niet overbodig, iemand hier ook tips voor wat aan te raden?

Strap suggesties zijn ook welkom :slightly_smiling_face:
Ben niet thuis in het (vintage)goud.

7 likes

Mooie :ok_hand: De betere horloges uit de DDR tijd, automaat en betrouwbaar. Voor de hogere partijbazen of een jubileum. Eind 60, begin 70 denk ik. Wellicht kan Peter @Scudo er nog meer en beter over vertellen.

2 likes

Goudplated helaas…

Cognac / bruin staat meestal het beste.

1 like

Dankjewel Friso!
Ben er inmiddels ook achter dat de 2 hamers en PW25 tekst staat voor 25 jaar ondergronds in de mijnbouw. Dus dat jubileum cirkeltje is rond :slightly_smiling_face:.

Juist, maar bedoelde gewoon in het algemeen goudkleurige horloges.

2 likes

Blauw kan ook heeeeel mooi staan

Op het uurwerk staat bij deze aan de rand een 3 cijferige code. Dat is het kwartaal en het jaar van productie. Dus 273 is 2e kwartaal 1973.

2 likes

Dat is mooie info! Gaan we op letten bij het beurtje.

Haha toffe 70s naam met een ddr tintje.

Geweldig zo’n erfstuk :+1:. Verder niks zinnigs toe te voegen

1 like