Ik heb een hele tijd geleden op marktplaats iemand gevraagd die iets van patek aanbood zonder al teveel informatie erbij, al die tijd niets gehoord tot vanavond. Er zaten gelijk foto’s bij.
En raad eens:
Ha ha precies hetzelfde horloge als die Glashutte in de USA, maar alleen de naam Patek Phillipe erop.
Kennelijk zijn de imitators niet echt creatief door hetzelfde model te gebruiken en allen de naam anders, maar is wel toevallig de ene in de USA en de andere in Nederland en aangeboden binnen 2 dagen
Eigenlijk is het niet eens zo heel toevallig. Er
worden ontiegelijk veel neppers op de markt
gegooid, en als die jongens denken een vis aan de
haak te hebben, laten ze je niet meer los. Eerlijk
gezegd vind ik dat je als het om zulke bedragen
gaat
altijd persoonlijk langs moet kunnen gaan
een deskundige de waar moet kunnen laten
beoordelen
je huiswerk gedaan moet hebben in plaats van als een kip zonder kop te proberen iets te kopen waarvan mijn 90 jarige oma op 50 meter afstand ziet dat 't nep is.
Je hebt:
geen idee hoe een echte PP/GO eruit ziet;
geen idee wat zo’n ding waard is;
en je zoekt op Marktplaats.
Sorry, maar waar ben je mee bezig? Je kunt ook achter Centraal Station met je geld gaan wapperen en “beroof me” roepen.
Koop eerst eens wat boeken, verdiep je erin.
Kopen is niet moeilijk, dat goed aanpakken is 'n ander verhaal.
Als je denkt dat iets ‘too good to be true’ is, dan is het meestal ook niet true…
Bernard je kan ook te snel oordelen aan de hand van wat reacties en geen volledige feiten kennis over hoe iets gelopen is, en dan onsympatieke reacties plaatsen. Je bent er kennelijk zoeen die vind dat ie overal veel verstand van heeft en daar graag te koop mee loopt. Zo ken ik er vele o.a op mijn werk.
Zij razend trots dat ze ergens verstand van hebben en laten dat graag om zó’n manier horen aan iemand die nog maar kort bezig is om zicht te orienteren.
Als ik nou zo dom geweest was had ik die dingen wel gekocht, en hier niets gevraagd. Ik had tenslotte zelf al mijn vermoedens ( zoals al paar keer beschreven dat het niet kon kloppen ) en heb zelfs aangegeven op welke punten ik dat bij de glashutte had gezien.
Ik zit niet speciaal op marktplaats naar dit soort horloges te zoeken zoals je suggereert, maar kwam die advertentie tegen toen ik naar horloges op zoek was die ik zelf verzamel. Mogelijk kan ik jou daar trouwens nog wat tips en trucks over vertellen. Uit nieuwsgierigheid heb ik toen een bericht gestuurd voor nadere informatie, met de reactie als gevolg zoals ik die verwoord heb. Het is dus helemaal verkeerd gedacht dat ik een of andere dommerik ben die op markplaats naar dure horloges zoekt die fake blijken te zijn ( dat is dus te snel oordelen )
Mijn interesse en dus ook kennis ligt meer bii gouden dames horloge van voor 1940, en zakhorloges. Gelukkig heb je daar niet of nauwelijks fake bij zitten dus heb ik dit soort kwasi advies zoals jij hier neer zet niet nodig. Als je in de topics zoekt kan je vast wel een paar leuke stukken vinden die ik voor een leuke prijs hebt gekocht zonder dat ze fake zijn.
Jammer van alle leuke/goede reacties die ik heb gehad en de leerzame discussie die er op volgde.
Ik denk niet dat jij kunt oordelen over hoe ik ben.
Ik raad je dan ook aan om op dat punt niet te hard van stapel te lopen.
Ik geef in mijn bericht aan dat als je zo totaal blanco op een punt bent je erom vraagt om genaaid te worden.
Is het niet met horloges, dan wel met kunst, schilderijen, auto’s of noem maar op: als je niet weet wat het spul waard is, als je geen verstand van zaken hebt, dan ga je nat en krijg je ongetwijfeld een keer voor veel geld een prul aangesmeerd.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Als jij wel verstand hebt van dameshorloges in goud van voor 1940: prima, daar heb ik er ook wel wat van gekocht voor mijn vriendin en mijn moeder en inderdaad: daarbij zie je weinig fake.
Maar je vraag over een GO Karree die je hier plaatste zonder te zoeken was nogal bizar. Enerzijds heb ik er zelfs heel serieus aan getwijfeld of die hele eerste post niet gewoon een grote grap was… Bedragen van 5.000 Euro voor een tourbillon-horloge dat toch wel het veelvuldige waard is, gecombineerd met foto’s van een heel duidelijke nepper…
Komt er vervolgens de meest Chinese PP die ik in lange tijd zag. Sorry, maar toen nam ik 't eigenlijk ook nog maar half serieus.
't Zal er wel aan liggen dat ik redelijk wantrouwend/volstrekt niet goedgelovig ben en 't idee kreeg voor 't lapje gehouden te worden.
Bernard ik snap wat je bedoeld, maar de manier van toonzetting gaan mijn haren ook al van overeind staan als iemand op mijn werk zo praat. Ik hou niet van mensen die te koop lopen met het feit dat ze veel ergens van weten, en dit op onsympatieke manieren tegen anderen uiten. Ik heb veel begrip voor het meeste van je reactie, maar toch kan je het het ook hier niet laten om weer een sneer met vooroordelen te geven, jammer hoor dat je het niet kan laten. Had ik je dus toch goed ingeschat. Kennelijk heb jij overal super veel verstand van en zal in zijn leven nooit ergens intrappen, Nou wees maar blij hoor dat je zo bijdehand bent.
Zal maar niet zeggen wat ik eigenlijk wil zeggen nu.
Is het niet met horloges, dan wel met kunst, schilderijen, auto’s of noem maar op: als je niet weet wat het spul waard is, als je geen verstand van zaken hebt, dan ga je nat en krijg je ongetwijfeld een keer voor veel geld een prul aangesmeerd.
Unquote
Hoe zou jij je voelen als je een zakhorloge kreeg aangeboden waar je eigenlijk niet om vraagt en waar je geen verstand van hebt maar wel mooi vind, en je krijgt dit soort reacties als je oprecht hier om advies vraagt. Als je nog nooit naar Glashutte of Patek Philipe horloges gekeken hebt is het moeilijk te weten dat 5000 euro een raar bedrag is, of dacht je soms dat ik helderziende was ofzo.
Voor mij is 5000 euro een groot bedrag waar ik aan de hand van het bedrag echt geen argwaan zou koesteren. Wel het feit dat er geen papieren bij zijn, en de aanbieder onbetrouwbaar in zijn reacties was.
Bij deze dan ook de laatste reactie op je berichten van laag gehalte
Bernard ik snap wat je bedoeld, maar de manier van
toonzetting gaan mijn haren ook al van overeind
staan als iemand op mijn werk zo praat. Ik hou
niet van mensen die te koop lopen met het feit dat
ze veel ergens van weten, en dit op onsympatieke
manieren tegen anderen uiten. Ik heb veel begrip
voor het meeste van je reactie, maar toch kan je
het het ook hier niet laten om weer een sneer met
vooroordelen te geven, jammer hoor dat je het niet
kan laten. Had ik je dus toch goed ingeschat.
Kennelijk heb jij overal super veel verstand van
en zal in zijn leven nooit ergens intrappen, Nou
wees maar blij hoor dat je zo bijdehand bent.
Zal maar niet zeggen wat ik eigenlijk wil zeggen
nu.
Is het niet met horloges, dan wel met kunst,
schilderijen, auto’s of noem maar op: als je niet
weet wat het spul waard is, als je geen verstand
van zaken hebt, dan ga je nat en krijg je
ongetwijfeld een keer voor veel geld een prul
aangesmeerd.
Unquote
Hoe zou jij je voelen als je een zakhorloge kreeg
aangeboden waar je eigenlijk niet om vraagt en
waar je geen verstand van hebt maar wel mooi vind,
en je krijgt dit soort reacties als je oprecht
hier om advies vraagt. Als je nog nooit naar
Glashutte of Patek Philipe horloges gekeken hebt
is het moeilijk te weten dat 5000 euro een raar
bedrag is, of dacht je soms dat ik helderziende
was ofzo.
Voor mij is 5000 euro een groot bedrag waar ik aan
de hand van het bedrag echt geen argwaan zou
koesteren. Wel het feit dat er geen papieren bij
zijn, en de aanbieder onbetrouwbaar in zijn
reacties was.
Bij deze dan ook de laatste reactie op je
berichten van laag gehalte
groeten
Om over jouw niveau maar niet te spreken…
God, wat ben jij een vooringenomen …
Je kent me niet, je weet niet hoe ik in mijn werk ben etc.
Gelukkig zijn er op een aantal fora mensen die ik wel ken, die ik - zowel professioneel alsook qua horloges - geholpen heb. Die kunnen beter beoordelen hoe ik communiceer.
Doe research voor je hier mensen vragen gaat stellen als je serieus genomen wilt worden. En anders: verspil mijn - en andermans - tijd niet. Stomme vragen lopen een kans op een ander antwoord dan een slimmere vraag.
Voor het geval je het je nog afvroeg: 5.000 is een ronduit absurde prijs voor “the real deal” en de horloges die je liet zien zijn nog duidelijker fake dan de voorgevel van Lolo Ferrari.
Door dat op te merken loop ik niet met “kennis” te koop, maar laat ik je het resultaat van mijn research op dat punt weten.
Dat mededelen van mijn resultaten wordt meestal aangeduid met “helpen”.