Ik hoop dat ik deze op de juiste heb geplaatst want ik weet niet of dit horloge van voor of na 1991 is.
Ik kan van iemand waar ik wel eens iets van heb gekocht in de USA een Glashutte Tourbillon Karree kopen, maar moet er wel flink wat voor neer tellen. Nu heb ik aan de hand van de foto’s mijn twijfels of hij wel echt is. Ik hoop dat er hier Glashutte experts zijn die iets aan onderstaande foto’s kunnen zien en mij helpen om mijn beslissing te nemen.
Bedankt mannen jullie bevestigen mijn vermoedens.
Ik was inderdaad al aan het zoeken geweest op internet, en vond 1 model dat er een beetje op lijkt. Aleen het uurwerk zag er anders uit, maar dat zegt natuurlijk niet alles omdat er natuurlijk verschillende uurwerkjes in kunnen zitten. Maar wat mij vooral opviel zijn de stempels op de achterzijde zoals die "750 ". Ze zitten op een andere plek, en zien er iets anders uit.
Ik had de betreffende verkoper gevraagd om mij een berichtje te sturen als hij ooit nog eens een bepaald type horloge tegenkwam, maar toen kwam hij met dit aan zetten, en hij heeft ook nog een Patek philipe Chrono. Ik denk dat die Patek Philipe wel echt is aan de merk tekens te beoordelen, maar hier wil hij 5000 euro voor hebben. Ik vond het dus al verdacht dat hij juist voor deze veel minder hoefde te hebben ( 200 euro en 2 zakhologes ) na het nodige onderhandelen.
Hierbij de plaatjes van de Patek Philipe, als ik de achterkant zie dan lijkt hij mij origineel, maar ik ben niet zo’n grote kenner van dit soort horloges.
Jammer dat de foto van de voorkant zo wazig is.
Ik ben super benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik kan van iemand waar ik wel eens iets van heb
gekocht in de USA een Glashutte Tourbillon Karree
kopen, maar moet er wel flink wat voor neer
tellen.
Vast bedankt voor jullie reacties
Naar mijn mening zijn zowel de Glashutte als de Patek nep. Wat mij dan zorgen baart is het punt dat je aangeeft al eerder bij deze verkoper te hebben gekocht.
Mag ik zo vrij zijn te vragen wát hij je dan heeft verkocht? Hopelijk ben je in het verleden niet in het schip gegaan door zoiets bij hem te kopen.
Hoi Jaap-Wim,
Bedankt voor je reactie en zorgen
Ik snap je zorgen, maar wees gerust ik heb een 18K jaren 30 dames horloge van hem gekocht voor 30 euro via ebay veiling. Dit was geen speciaal merk, en weet mede gezien de leeftijd dat hij echt is. Zie elders op dit forum mijn topic over een Herodia horloge. De verkoper had op een bepaald moment een Baume&Mercier erop staan met originele doos en papieren erbij welke ik gemist had, dus heb hem gevraagd of hij nog meer van die horloges had, en kreeg deze 2 aangeboden.
Ik heb inmiddels verteld dat de Glashutte nep is, en hij heeft het nagetrokken en mij verteld dat ik gelijk heb. Hij legde mij uit dat hij een Estate buyer is die van alles opkoopt en weer doorverkoopt, en vertelde dat hij zijn naam niet te grabbel wil gooien met nep en eigenlijk geen gezeur wil hebben maar gewoon geld verdienen. Hij heeft tenslotte een positieve feedback van 100% op ebay met ca 3000 transacties.
Maar ik en wel benieuwd op wat voor basis jij kan zien waarom de Patek nep is, wil er echt iets van leren, aangezien ik nog maar 1 1/2 jaar aan het verzamelen ben.
Goed te horen dat je niet bij de neus bent genomen en dat de verkoper jou gelijk geeft. Na zijn verklaring geeft dit meteen een heel andere wending aan de situatie. (tu)
Ik wil mezelf geen kenner noemen en ik heb ook nog veel te leren, maar van wat ik zo zie is het vooral het geheel. De materialen, afwerking, indeling van wijzerplaat, manier van inscripties.
Bij de Glashutte:
de voorkant ziet er uit als een echte Chinese tourbillon en volgens mij is dit niet eens een tourbillion maar gewoon een horloge met opengewerkte wijzerplaat. Daarnaast de afwerking van het uurwerk en de rotor. Zo uit het rek getrokken en er Glashutte op gezet. Over de goudstempels kan ik niets zeggen, daar weet ik te weinig van.
De Patek:
inscripties achterop zien er niet echt heel pro uit, weet niet echt hoe ik het moet verwoorden. Daarnaast zit er een goedkoop (ogend) bandje aan en de maanfase ziet er erg kitsch/lelijk uit.
Als er anderen zijn met meer (of betere) argumenten, kom er maar in.
Bij dit soort goedkope imitatie is op dit soort slechte foto’s nog wel te zien dat de afwerking bijzonder slecht is. Daarbij zijn sommige combinaties en afmetingen niet gebruikelijk. Maar goed, deze verkoper is een boef en ik zou nooit meer zaken met hem doen. Ik zou zelfs zijn naam in het “ervaring met verkopers” posten zodat andere minder ervaren verzamelaars niet door hem worden genaaid. Want dat hij geen verstand van zaken heeft gloof ik voor geen millimeter
Je hebt gelijk Henrik hij probeerde mij bij de neus te nemen, want was heel happig toen ik over prijzen begon, Binnen 6 mailtjes zat ik voor de Glashutte al op 200 euro + 2 zakhorloges, die andere had hij het over 5000 euro die hij met gemak kon krijgen.
Zelfs met nog vagere foto’s kun je zien dat beide neppers zijn. De Glashütte is al genoeg over gezegd.
De Patek lijkt niet eens op een Patek Philippe. Dit is een generiek kalenderhorloge (en geen chrono) waar iemand Patek opgeplakt heeft. Met zo’n verzonken datum, ja hoor! Laat je niet bij de neus nemen.
Denk nou zelfs eens nuchter na als je die prijzen hoort. Kijk eens op sites waar echte horloges aangeboden worden, zoals chrono24.com Een Patek Chrono voor 5000,- doe mij er maar een paar (met doos en papieren svp).
Maar ehh dacht dat 5000,- al een klink bedrag was voor 2de hands.
Ik begrijp dus uit jouw bericht dat ze dus nog veel duurder zijn in de vrije handel ( ebay bijvoorbeeld ) Had dus echt geen vermoeden aan de hand van die prijs hoor, het is wat anders als je zoiets voor een paar 100 euro krijgt aangeboden, dan ga ik wel nadenken. Trouwens het feit dat ik nagedacht heb blijkt wel uit het feit dat ik er niet in ben gestapt, en tevens hier om advies heb gevraagd.
Maar ehh dacht dat 5000,- al een klink bedrag was
voor 2de hands.
Ik begrijp dus uit jouw bericht dat ze dus nog
veel duurder zijn in de vrije handel ( ebay
bijvoorbeeld ) Had dus echt geen vermoeden aan de
hand van die prijs hoor, het is wat anders als je
zoiets voor een paar 100 euro krijgt aangeboden,
dan ga ik wel nadenken. Trouwens het feit dat ik
nagedacht heb blijkt wel uit het feit dat ik er
niet in ben gestapt, en tevens hier om advies heb
gevraagd.
Ik geloof dat de “instapper” van Patek nieuw zo’n 10.000 euro kost, als je deze dus al voor 50% korting kan vinden denk ik dat je je handjes saam mag knijpen. Laat staan een Patek met complicaties, dan zijn ze al gauw het veelvuldige waard!