Glasmaat

Even een korte vraag.

Ik heb een Citizen Promaster met een beschadigt glas en wijzerplaat. De wijzerplaat vind ik nog niet zo’n ramp maar ik wil het glas wel vervangen.
Nu heb ik het glas eruit geperst en opgemeten en dan kom ik op 32,2mm. Maar bij het bestellen van een vlak glas kan ik kiezen tussen 32mm of 32,5mm. De 32,5 zal niet gaan passen ben ik bang maar zal de 32mm niet te los komen te zitten?? In de bolle versie kan ik wel een 32,2mm bestellen maar dan weet ik dus niet hoe bol het glas wordt en of dat wel mooi staat. Het originele glas is ook iets bol heb ik gezien. Het glas is 1,5mm dik trouwens. Welke zouden jullie bestellen of hebben jullie een site waar originele onderdelen te bestellen zijn?? Ik lees het graag.

Dit is het horloge waar het glas op moet komen.
Het is een Citizen Promaster 8200-S82175

1 like
2 likes

Ergens anders bestellen waar ze niet per halve millimeter rekenen :slightly_smiling_face: dat kan gerust per tiende. Mijn eigen voorraad loopt ook gewoon netjes op per 1/10mm.

Oh, wacht, vlak glas… Hmhm. Geen ervaring mee :sweat_smile:

2 likes

Deze?

1 like

Rond plat wordt in stapjes van 0,1mm gewoon verkocht door bijvoorbeeld Cousins UK.

1 like

Oh ja, bestel er extra voor als je er een breekt bij het terug erin persen :face_with_peeking_eye:

3 likes

Oké, die had ik niet gevonden, zag alleen de 32 of 32,5 versie.

Top!! Bedankt.
Ik moet ff beter leren zoeken op het web!!

Bij Sparewatch Parts zijn alle maten beschikbaar en makkelijker want die zit gewoon uit Nederland dus geen douane gedoe

1 like

Bij Spare watch zijn de glazen die ik nodig heb uitverkocht, helaas.

1 like

Dat is jammer, ook niet in een maatje dikker?

1 like

Richard van Druten. Kan ik ten zeerste aanbevelen. Niet alleen voor glasreparatie en -vervanging naar ook als horlogemaker.

1 like