Glasshute Tourbillon

Nogmaals hallo,

Bij het leeghalen van mijn ouderlijk huis een paar horloges gevonden, zoals ik al eerder heb gemeld.Naast de Burene Grand prix ook een glasshute Tourbillon aangetroffen. Op internet zie je dit type veel als immitatie, echter in diegene die ik heb zit een verschil. Bij de immitatie zie je aan de onderzijde van het kinetic gedeelte "made in Germany"aan elkaar vast. Bij die van mij staat het kinetc gedeelte tussen “made in” … “Germany”.

wie o wie, kan mij helpen om de echtheid vast te stellen.:S:S

PS: ik weet even niet hoe ik een foto kan invoegen

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Mijn reactie overlapt net met de vorige, dus kan vervallen. Neem aan dat kinetic hier niet zozeer slaat op de gebruikte woorden op de wijzerplaat (zo stom zijn replica-makers ook niet), maar op de zichtbare tourbillon (of waarschijnlijker de open balans).

Zonder foto wordt t niks vrees ik.

Ik neem toch aan dat je enig inzicht hebt in de financiele situatie thuis. Ga er maar van uit dat een dergelijke tourbillon, indien echt, de waarde heeft van een vette Mercedes Benz of een ander duur merk naar keuze. Deze horloges worden overigens heel vaak nagemaakt. Ik hoop het beste voor je.

marcel.a Schreef:

PS: ik weet even niet hoe ik een foto kan invoegen

Dat wordt hier prima uitgelegd:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

:} OOK VOOR DEZE DE FOO’S INGEPLAKT

THANX

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Deze is niet bepaald ‘too close to call’. Helaas.

Heeft niets met een GO. Of een tourbillon te maken, jammer maar helaas.

Het schijnt dat in de Chinese fabriek waar deze gemaakt wordt wel een poster van Duitsland hangt :wink:

Het uurwerk is als ik het goed zie een SeaGull ST6. Best een mooi uurwerk, erg robuust, mits schoon en goed in de kast gezet. Ze hebben de balans naar de voorzijde verplaatst, zodat je er beter zicht op hebt, in plaats van gewoon een gat in de platine te maken.

Voor de “kenners” op dit forum inderdaad niet erg moeilijk te zien dat dit geen echte is. De seugul uurwerkjes lopen wel leuk en daar kun je nog best een tijd lol van hebben, en marktplaats kan hij altijd nog op.

vintagecollector Schreef:

…en marktplaats kan hij altijd nog op.

Wel even bij vermelden dat het geen echte betreft hè… :slight_smile:

Eddy C. Schreef:

vintagecollector Schreef:

…en marktplaats kan hij altijd nog op.

Wel even bij vermelden dat het geen echte betreft
hè… :slight_smile:

Join the club :slight_smile:

Iek. Dat is even schrikken. Maar gelukkig geen fake die een kenner met een originele GO zou kunnen verwarren…