Glazen/Kastpers

Beste

Na even zoeken op het HF zit ik met nog meer handen in mijn haar. Ik herstel hobbymatig horloges. Maar de laatste tijd krijg ik meer en meer herstellingen binnen van ‘klanten’. Echter vind ik Bergeon en horotec momenteel aan de hoge prijs om een nieuwe pers van te kopen. Welke persen kunnen jullie me aanraden die toch schappelijk zijn. Ik heb ondertussen al 3 persen versleten van rond de 50/70 euro (meestal scheurt de schroefdraad door bij het toevoeren van druk bij een horlogekast. Ali persjes ontwijk ik liefst (al zullen die van 50/70 euro ook onrechtstreeks via daar zijn)

Of toch doorbijten en een horotec/bergeon kopen?

Ik ben benieuwd.

Groetjes

1 like

Tja, ik ken je budget verhaal wel. Ik heb zelf een prima Ali express pers en dat gaat helemaal goed inmiddels 1,5 jaar!
Ik gebruik de bijgeleverde cups nagenoeg niet, daar heb ik dan weer wel iets “duurdere” “betere”?!?? Versie voor gekocht.
Ik heb geen budget om alles bergeon te kopen :laughing: het is ook “maar” hobby

Deze dus

2 likes

Dit is een groot drama als je mijn advies zou vragen. Goedkoopste degelijke alternatief is een 5500, die staan zelfs bij lucardi.

Ze komen regelmatig tweedehands voorbij

Deze heb ik dus net de vuilbak in gedaan haha, de schroefdraad was helemaal door gedraaid… Maar misschien toch wat kwaliteitsverschil van de handelaar. Kan het altijd nog eens een kans geven natuurlijk.

Mijn advies is niet doen :joy:

1 like

Prijskwaliteit kan niks tippen aan dit. Het beste wat china kan leveren van Kwong yuen. Weegt ook serieus wat en 0,0 speling. Uit mijn hoofd thuis afgeleverd voor iets van 350 euro.

Hahah misschien ben ik te zuinig op m’n spul :laughing: ik zal hem eens proberen kapot te draaien morgen :muscle::muscle::muscle:

Hier heb ik geode ervaringen van gelezen.

Goed Chinees is niet slecht :yum:

1 like

Ik heb deze uit China en is echt een wereld ding.

1 like

Ik heb een set clone persjes uit China die oprecht beter waren afgewerkt dan het orgineel van Bergeon.

Ik hoor veel positieve geluiden over die chinese rackpers. 2e hands 5500 zal goedkoper zijn, maar die rackpers kun je ook in de martelkamer gebruiken.