Mijn voorkeur gaat uit naar een “matte” uitstraling bij een horloge, zowel de bezel als de kast.
Ik vond bijvoorbeeld mijn Aquastar echt prachtig maar verkocht om de glimmende bezel.
Zijn er meer mensen die dat hebben?
Ja, ben wel blij met deze blasted Squale, voor de vakantie. Net wat minder een krassenmagneet, niet te bling en je bent niet de hele tijd aan het poetsen.
Maar wat heb jij dan in gedachten?
ik heb nog wat aquastar-kasten met interne draaibare bezel. glimmen niet
Ik probeer vooral om geen horloges te kopen waarvan ik op voorhand weet dat ik ze niet ga houden omdat ze niet aansluiten bij mijn voorkeur.
Nee. Althans, ik niet.
Het mooiste is een afwisseling tussen beide. Een horlogekast gedaan in 1 homogene finish ziet er vaak wat makkelijk en goedkoop uit (uitzondering daar gelaten).
nuttige toevoeging, anders was je bedolven onder ‘goed bedoelde’ reacties
Ik vind helemaal ‘brushed’ mooi en vooral lekker onopvallend.
Maar mooi gepolijste vlakken (ja, zelfs PCL’s) hebben ook wel wat, maar zijn soms een beetje flashy.
nee
Daar heb ik er 30 van gehad
Weet niet of het voorkeur is of gewoon weer eens een keer wat anders willen hebben.
Helemaal mee eens. Perfect voor de vakantie en het zwembad.
Maar het liefst heb ik wel wat afwisseling- maar te veel bling bling heb ik ook niet graag. Dus PCL ga ik niet vlug dragen denk ik
Nee op zich heb ik daar geen moeite mee, juist leuk als je zowel gepolijste als brushed horloges hebt. Ook combinatie’s daarvan kunnen mooi zijn bijvoorbeeld zoals bij een Tissot Seastar. Maar dit is afhankelijk van wat je doet met je horloge, ga je iets ruws doen dan is een brushed horloge minder gevoelig voor krassen.
Helemaal géén?
Hangt sterk van het horloge af.
Zo vind ik een blasted Squale mooier dan een full polished, om maar wat te noemen.
Bij een toolwatch denk ik direct aan blasted, want dat moet tegen een stootje/krasje kunnen
De brushed delen op m’n Seiko SPB143J1, Bulova Curv of m’n Speedy maken het geheel wat rustiger vind ik.
Terwijl een dress watch best wat bling mag hebben van mij.