Ik heb een matte (distressed) band laten maken, zelf klooien doe ik niet:
Nog nooit van gehoord maar begrijp wat je bedoelt Denk dat ik dat mogelijk onterecht als hars beschouw. Heb er weinig last van, maar volgens mij gaat het met een vingertje thinner ook weg. Ietsje minder schurend dan zo’n sponsje (vooral icm restjes vuil) maar een waslaag is er geen fan van…
Dat met water en zeep spoelen is volstrekte onzin.
Maarrrrrr . Dan houden we wel de spanning erin.
En dat is het belangrijkste facet van deze onderneming.
Ik bedoelde natuurlijk schimmelend…
Je zou het als hars kunnen zien. Het is in ieder geval stroperig en plakkerig als de hel. Van de suikers.
Mijn auto staat hier onder een lindeboom. Die zijn berucht om bladluis en de productie van honingdauw. Het druipt er hartje zomer vanaf. Trekt dan ook wespen aan. Heel fijn.
Hele dak, kofferklep en motorkap er onder altijd.
Met een beetje wax en een paardenhaarborstel heb ik die zo glanzend hoor;)
Ik snap de paniek niet. Je leren stappers gaan toch ook meerdere keren per jaar door het proces van mat naar glanzend naar mat.
geen paniek
zo lang doe ik meestal niet met een horloge…
Was gericht op de mensen die riepen om er niet zelf mee te “klooien”.
Inspuiten met remreiniger en af vegen. Dan is ie mat
Waarom zou ik een band kopen en zelf er nog wat aan doen om het te hebben zoals ik wil, dan bestel ik 'm gewoon bij een bandenboer die er zijn werk van heeft gemaakt?
Misschien een z.g. suède-fine borsteltje gebruiken?
Krijg je vaak aangesmeerd bij een paar (wat duurdere) suède schoenen?
hebben we niet in huis…
Het is geen suede, dus waarom zou je met een borstel bedoelt voor suede te werk gaan?
Een bandenboer maakt banden. Net als een schoenmaker de schoenen maakt. Maar ik neem aan dat jij je schoenen toch niet terugbrengt naar de winkel voor een (op)poetsbeurt?
Wel het eindresultaat laten zien Straks Rik!
will do!
Ik ga toch niet bij mijn bandenboer deze bestellen:
en zelf proberen er mat van te maken, dan laat ik hem gewoon deze maken:
Iets wat glimmend was weer oppoetsen is makkelijk, als het mat is blijft het mat dus daar hoef ik niets aan te doen.
Ik ben tevreden over het resultaat, de hoogglans is verdwenen, niet zo mat als de matte croco’s die ik ook heb, maar goed genoeg.
Nu nog een paar weken luchten om de penetrante leer conditioner lucht eruit te krijgen (nou weet ik ook weer waarom dat spul in de garage stond
)
Prachtig man.
Echt een enorme verbetering.
Bedankt voor het mooier maken van deze planeet.
Ziet er goed uit!
Zal wel weer een purist schande van gaan roepen maar soit
Dat zijn ook dan ook niet twee dezelfde delen van de huid. Maar goed, nogmaals met simpele middelen kan je vrijwel ieder stuk leder glanzend of mat maken.