Globetrotter moonphase

Goedenmiddag hf leden…
Is er iemand die mij iets meer kan vertellen van het merk Globetrotter…
Ik ben op zoek naar een moon phase en kwam er een tegen van dit merk maar weet er totaal niets van kwa uurwerk kwaliteit enzo…

Link?

https://www.boumanonline.nl/fromanteel-globetrotter-moon-phase-gt-0531

Een Fromanteel dus. Dat merk is hier vaker besproken, probeer de zoekfunctie :slight_smile:

Het merk wat je bedoeld is Fromanteel

Fromanteel is best een bekend merk. Het uurwerk staat niet op de site (daar krijg ik altijd uitslag van) maar de dial leest ‘Swiss Made’, dit zal dus een ETA quartz betreffen naar mijn vermoeden. Wellicht even de winkel bellen met de vraag welk uurwerk het precies is.

Nope. Ronda 706. Wat het nut is van de 2 knoppen links ontgaat me.

De marges in de wereld blijven me verbazen. Deze Fromanteel sluiting kost €75:

Ik heb onlangs èxact dezelfde besteld, uiteraard zonder merk er op, voor €4 thuisbezorgd, besteld via Ali :wink:

1 like

Is dat niet gewoon een plakmerk? Ik zag wat van die aalgladde marketingboys bij zo’n RTL zakenprogramma een tijd terug. Daar zeiden ze dat het weliswaar een oud merk is, maar dat ze gewoon de rechten hebben gekocht. Ik kreeg niet de indruk dat zo ook maar een schroefje zelf maken.

Ik vroeg met dat inderdaad ook af.
Het blijken snelverzetpushers voor de week en de maand te zijn.

1 like

Dank! Maar de dag en datum zou je normaal ook via de kroon kunnen doen. Dan heb je maar 1 extra knop nodig, enkel voor de maand :wink:

1 like

Kwa uiterlijk vind ik het er mooi uit zien.
Kwaliteit is niet echt duidelijk.
Ik ben op zoek naar een moon phase, liefst automaat, leren band en niet over de €1000.
De quartz uurwerken wegen over het algemeen heel weinig. Heb dan kwa gewicht liever een automaat.
Deze kwam ik tegen op mijn zoektocht.
Bedankt voor de reacties… :+1:

Plakmerk? Kennelijk koop je een verhaal. Zie de website:

“Fromanteel was in de 17e eeuw de naam van een familie klokkenmakers uit Amsterdam met een werkplaats op de Dam. In 1660 begon de klokkenmaker te experimenteren met een serie revolutionaire klokken en daarmee werd hij de eerste die het slingeruurwerk toepaste in wand-en sta klokken. Een stukje vergeten geschiedenis. Deze klokken stonden meteen bekend als de meest nauwkeurige klokken van die tijd. Tegenwoordig is Fromanteel de naam van een Amsterdams horlogemerk waarbij vakmanschap en heritage een belangrijke basis zijn. Anno 2016 maakt Fromanteel betaalbare, luxe, ingetogen en stijlvol ontworpen herenhorloges.
Binnen de horlogebranche onderscheidt Fromanteel zich door het verhaal achter het merk

Nog nooit een sluiting van Fromanteel gehad, maar kwalitatief kan er best een verschil zijn.

Nee, ik ken mijn sluitingen echt wel :wink: Pasgeleden een horloge verkocht, waaraan een RIOS sluiting (fabrikant: Craiss) zat. Vond het zonde om die mee te verkopen, dus voor het aanbieden vervangen door deze Ali sluiting. 100% dezelfde sluiting. Zelfde uitsteeksels in het onderdeel, zelfde grip & constructie, zelfde knoppen, zelfde passant voor de band. Dan rest nog de mogelijkheid dat Fromanteel een doos koopt in China & ze daarna gaat sorteren of ze voldoen aan hun eisen, waarna de afvallers worden verschroot. Tja, alles kan :relaxed:

Als je op chrono24 zoekt op moonphase, de prijs op max. €1.000,00 zet een opwinden op automaat en handopwinder dan krijg je momenteel 15 hits. Daar moet toch wat moois bij zitten. Zoals de Oris Atelier en de Louis Erhard.
Staat ook nog wat vintage spul tussen als je dat wil.

Even een Topic nieuw leven in blazen. :wink:

Dezelfde sluiting komt ook op diverse Edox horloges. Per definitie geloof ik geen “plakmerk” en ook daar betaal je fors voor zo’n zelfde sluiting.

Overigens kan ik uit ervaring zeggen dat die Edox sluiting én de Fromanteel sluiting exact hetzelfde zijn en kwalitatief zeker niet in de categorie “waaibomenstaal” vallen.

Maar dat het soms qua prijs/prestatie wat minder kan… dat dan weer wel.