Ja, ik denk het ook dat ie dat zou gaan voorstellen. Maar bij mij is het zo, niet goed, ding terug, geld terug. Als koper heb ik toch recht op retour mits geretourneerd binnen 14 dagen met bonnetje? Ik heb weleens zo’n reclamespotje gezien met een klein jongetje in een speelgoedwinkel en een norse verkoopster. Oke, VS is geen NL. Maar eens afwachten: misschien heb ik mazzel, misschien vis ik achter het net.
robbie409 Schreef:
Er zit wel een mooie bezel op… zou die op een
Seiko Atlas passen
Inderdaad bizar verhaal.
Ik hoop dat ze je volledig tegemoet komen.
Gr,
Ron.
P.S. Bezel is inderdaad zeer fraai!
Hoe het komt weet ik niet, maar ik heb het eerder gezien. Zo’n dikke 20 jaar geleden werkte ik als weekendhulp bij V & D, inderdaad, bij de horloges oa. En soms zat er een horloge tussen dat precies zo uit de verpakking kwam als het horloge hier op de foto. En uiteraard ging dat retour leverancier.
Lijken wel zoutkristallen…
Detail uit meest recente bericht van verkoper:
Thanks for the information. We will process the exchange of the watch when we receive it.
Zegt nog niet veel maar geeft hoop.
had je dat horloge nu terug moeten exporteren ivm inklaringskosten?
ik heb wel eens gehoord over dat soort toestanden bij reparatie in het buitenland.
Nee, ik heb gewoon de boel aangetekend teruggestuurd met dezelfde waarde en omschrijving op de douane sticker…
Je kunt inderdaad de betaalde inklaringskosten en BTW terugvragen.
Wel, in mijn perceptie is het dus zo. Ik bestel een nieuw horloge! Dat ding komt aan: aanschafprijs, verzend, inklaring en BTW betaald. En dán pas kan ik het pakketje van de postbode overnemen en openmaken. Wat mij betreft zijn tot dat moment alle kosten voor de verkoper als blijkt dat het item kapot/beschadigd wordt aangetroffen. De verzendkosten voor het retourneren naar de verkoper kunnen wellicht een punt van discussie worden echter een echte klantvriendelijke verkoper neemt deze kostenpost ook voor zijn rekening. Ik zou dat nl. wel doen als ik verkoper zou zijn. Klant is koning.
Naast de discussie over wie nou wat wel of niet zou moeten betalen, vind ik eigenlijk de vraag wat er nou met dat horloge is gebeurd dat 'ie er zo uitziet minstens zo interessant.
Ben benieuwd of we daar ooit achter komen.
Succes trouwens, dit is wel een draadje om te blijven volgen.
Inklaring en BTW zal hij niet terugbetalen. Is bij elk land anders en kan je bij retour zenden gewoon terugvorderen.
Wel, dit had ik over het hoofd gezien. 0-1 voor de verkoper:
TNT:
Kan ik in na ontvangst de zending(en) alsnog retour zenden?
Ja, echter raden we u aan dit in overleg met TNT Post af te stemmen voor zover er sprake is geweest van de betaling van heffingen bij van invoer en u deze heffingen terug wilt vragen.
Let op! Kosten voor de retourzending dient u op de gebruikelijke wijze te voldoen. Het niet voldoen aan de douanetechnische voorwaarden voor wederuitvoer (retournering) kunnen tot gevolg hebben dat wij niet in staat zijn om de aan u in rekening gebrachte heffingen bij invoer te restitueren. Alvorens wederuitvoer is toegestaan dient namelijk de identiteitsvaststelling van de (of een deel van de) goederen te worden vastgelegd dat het hier handelt om exact dezelfde goederen als de goederen die voorheen zijn ingevoerd.
Totale schade is 126 USD (aankoop, shipment USA-NL, inklaring, BTW, retourzending NL-USA).
De verkoper heeft de beschadigde klok retour ontvangen en ervoor gezorgd dat er 72,62 USD (kosten voor aankoop en shipment en mijn retourzending) via Amazon zijn terugbetaald. Echter voor de kosten van inklaring en BTW in Nederland dien ik zelf op te draaien. De verkoper verleent alle medewerking met papierwerk e.d. zodat ik die inklaring en BTW terug kan vragen bij TNT of de douane. Da’s mooi! Nu nog even in conclaaf met TNT en of dat zal lukken, ik weet het niet want ik had al bij het aanbieden van de retourzending een claim moeten indienen. Enfin, wordt vervolgd…
Wij volgen mee…
Dit blijft een interessant topic