Djiezus, bestel je een gloednieuw cheapo klokkie in de States krijg je een mottig doosje met een nog mottiger uurwerk. Moet je kijken, het lijken wel zoutkristallen aan de binnenzijde van de crystal?? Gekocht via een zaakje op Amazon.com. Meteen foto’s gemaakt nadat de postbode, ook nog eens 22.20 euro aan inklaring en zo heeft geïnd, het ding heeft afgeleverd. Tjonge, hier lusten de honden geen brood van. Ik heb de verkopende partij meteen geïnformeerd dat ik die klok linearecta terug wil sturen en eis volledige compensatie van alle geleden kosten… Dit is toch bedrog, dat ding heeft volgens mij al een keer in zee gedoken. To be continued. Oordeel zelf:
Verrek ja, wat is er met dat glas aan de hand?! Niet goed. Terug ermee. Maar ja, de inklaringskosten ben je sowieso wel kwijt, vrees ik met enige vrees…
Zou je denken van die verloren inklaringskosten? Het is toch niet mijn schuld dat er een foute levering is gedaan? Ik speel het hoog op en zie wel waar het schip strandt.
Wat staat er op de wijzerplaat? Frostina of een naam wat met frost begint?
Lijken wel ijskristallen op de wijzerplaat,als de naam klopt wat ik vermoed zal het zo horen en is de wijzerplaat uitgevoerd met een “ijzige” uitstraling.
Denk zelf dat er niets mis is ,maar dat het zo hoort.
Ik heb de beschermfolie verwijderd. Toen hield ik die klok eens tegens het licht en dacht, verrek, wasdat? Zit dat nu aan de buitenkant of binnenkant? Buitenkant goed schoon gemaakt en ja hoor, het zit aan de binnenkant. Zou dat door de zee of door het vliegtuig gebeurd zijn? Moet iets van vocht of zout zijn… Nu ja, die klok was niet zo duur. De shipment en inklaring zijn bijelkaar net zoveel. De betreffende firma heeft nog niets van zicht laten horen. Mijn retour zal geen gewone retour zijn van “ik vind dat ding niks” maar een serieuze “ik krijg niet wat ik besteld heb”. Dus alle kosten claimen, zit niets anders op.
Misschien heeft het horloge een hele tijd opgeslagen gestaan in een koud oord (Noord-Amerika?) en heeft het niet goed kunnen aclimatiseren? Van -25 ineens naar 25 graden in NL?
De verkoper heeft excuses aangeboden en aangeboden om de klok te ruilen of terug te nemen en de kosten terug te betalen. Ben benieuwd of ze alle kosten: aanschaf, verzend en inklaringskosten gaan terug betalen. Da’s stap 2. Wordt vervolgd.
Oké, correspondentie met de leverancier gaat goed. De leverancier wees me nog wel even naar hun return-policy: verzend, inklaring en btw kosten zijn voor rekening klant. Maar naar mijn mening is dat alleen als het item niet bevalt en er wordt niet gesproken over als het item al beschadigd arriveert. Ik heb uitgelegd waarom ik meen dat mijn klacht buiten hun return-policy zal vallen omdat ik niet de klok in de status heb ontvangen zoals je die mag verwachten van een gloednieuwe.
Van het weekend de e-winkel geïnformeerd dat ik de klok ga retourneren. Ik heb het horloge gisteren terug naar de VS gestuurd met alle papieren van aanschaf, inklaring, btw en verzendkosten (uiteraard allemaal kopietjes voor mezelf gemaakt) + een brief waarin ik schrijf waarom ik het horloge retourneer, aangetekend. Inmiddels in totaal 126 USD kwijt voor een apparaat van 45 USD.
Als eieren na Pasen wilde de leverancier mij een voorstel doen. Welk voorstel, dat weet ik niet want dat stond nog niet in die email. Ik antwoorde direct dat de klok al richting de VS is. So far, so good. Nu maar eens kijken hoe ver we komen.
Oké, correspondentie met de leverancier gaat goed.
De leverancier wees me nog wel even naar hun
return-policy: verzend, inklaring en btw kosten
zijn voor rekening klant. Maar naar mijn mening is
dat alleen als het item niet bevalt en er wordt
niet gesproken over als het item al beschadigd
arriveert. Ik heb uitgelegd waarom ik meen dat
mijn klacht buiten hun return-policy zal vallen
omdat ik niet de klok in de status heb ontvangen
zoals je die mag verwachten van een gloednieuwe.
Van het weekend de e-winkel geïnformeerd dat ik de
klok ga retourneren. Ik heb het horloge gisteren
terug naar de VS gestuurd met alle papieren van
aanschaf, inklaring, btw en verzendkosten
(uiteraard allemaal kopietjes voor mezelf gemaakt)
een brief waarin ik schrijf waarom ik het
horloge retourneer, aangetekend. Inmiddels in
totaal 126 USD kwijt voor een apparaat van 45
USD.
Als eieren na Pasen wilde de leverancier mij een
voorstel doen. Welk voorstel, dat weet ik niet
want dat stond nog niet in die email. Ik antwoorde
direct dat de klok al richting de VS is. So far,
so good. Nu maar eens kijken hoe ver we komen.
Wow. Ik denk dat het goedkoper is als de leverancier een nieuw exemplaar nastuurt. Ik hoop ook niet dat hij dat gaat voorstellen want dan is het zonde van de gemaakte kosten.