Glycine Airman 1953 Vintage

Hallo iedereen,

Deze raakt toch enkele ‘soft spots’ op het gebied van horloges bij mij…
Wat vinden jullie hiervan tegenover de reguliere Airman modellen? De grootste maat Airman is niks voor mij, smalle polsen…

Copyright pics World watch review - Worn & Wound

2 likes

Die kroon!! :+1::+1:

Echt een juweeltje !

Dat is inderdaad wel een mooie ja.,!
Vind dat “pm/am/noon” wel een grappig alternatief op de wijzerplaat, vraag me alleen af of dat toch niet snel gaat vervelen.

Pieter.

Mooi, maar heb er toch dubbele gevoelens bij.
Maat is goed maar ik hik tegen Noon en PM aan en vind hem typografisch net te modern, vergeleken met de echte vintage Airmannen.
Ben nog steeds heel blij met mijn Airman-3, ook een kleintje:

1 like

Ik ben fan van de Glycine horloges. Deze gaat bij mij nooit meer weg.

@grootmokum: Kwa kleinere maat vind ik nu enkel de Airman 18 (39mm) en de Base22 (42mm) terug in de huidige collectie.
@Airmannetje: Prachtig horloge die Base22 van jou! Is die wijzerplaat beige of wit? Ik gok op het eerste.
@BadBoy: het is inderdaad maar hoe je het bekijkt, die PM, Noon en AM had er van mij ook niet op hoeven te staan, maar voor de rest vind ik die wijzerplaat met die vintage lume toch een plaatje hoor…

Er is nog de Airman No.1 in 36 mm

http://glycine-watch.ch/collection/airman/watches/item/view/show/nr/3944/

De kleur is inderdaad licht beige.

@Vahalis: Inderdaad, over gekeken, bedankt.

Ik zou waarschijnlijk voor een 18 of Base22 gaan, met hetgeen ik nu weet. Wat ik nog van jullie zou willen weten is hoe het horloge draagt op de pols, valt ie groter of juist kleiner dan z’n maat doet vermoeden?
Naar ik begrijp maken alle Airmannen - buiten de double twelve - slechts 1 volledige omwenteling in vierentwintig uur?

De Base 22 gaat inderdaad eens in de 24 uur rond. Ik maakte me ook zorgen over de maat, maar zelfs op mijn kippenpols had ik geen last van ‘overhang’. Heel mooi horloge vond ik het.