Glycine combat 6 automatic 3890.18

laatst bij juwelier Moortgat een nieuw Glycine Combat horloge aangeschaft.had eens iets gelezen op horloge-info.nl en was meteen verknocht aan de blauwe wijzerplaat en de mooie eenvoudige styling.
Heeft een ETA 2824-2 uurwerk.
Een ding vind ik minder voor een Combat , dat is de WR van 5atm.
Volgens de eigenschappen kan ik hier mee zwemmen , maar kan ik dat vertrouwen?
Graag jullie mening :#

MijnAlbum.be!">

nee zou er niet mee zwemmen, 5atm is spatwaterdicht alleen

ik vind t nogal verwarrend dat merken verschillende regels hanteren. dat t een en ander vergeleken met vroeger anders is geworden ok (zo was bijv 30m genoeg om mee te zwemmen en 150m om te duiken). maar vind dat ze nu wel allemaal dezelfde regels moeten hanteren. bij andere merken is 30m weer spatwaterdicht en 50m genoeg om mee te zwemmen (van duikplanken afspringen uitgezonderd).

nou ja, strand&kermishorloges uitgezonderd… daar staan wel vaker dingen op die niet helemaal kloppen :+

En dan heb je ook nog het verschil tussen WR200m “uit de losse pols”, en “Diver’s 200m” volgens ISO6425 (die laatste categorie kan nog wel meer hebben).

Mooie klok, van harte gefeliciteerd met deze aanwinst. Hoe je het ook bekijkt, 50m is wel op het randje om mee te gaan zwemmen, ik denk dat je een redelijk risico loopt op condens o.i.d. Bovendien is het de moeite waard om te kijken naar de ‘regels’ van Glycine op dit gebied, als mis gaat zou ik niet het risico willen lopen dat dit buiten de garantie valt.

Groeten,

Stefan

Chique kleur hoor. (tu) Proficiat!

Was ie van mij, zou ik hem ontzien wat het ‘te water gaan’ betreft.

Geen risico’s nemen dus en lekker droog houden.
Wel spijtig dat ze dit dus een combat noemen. Een combat staat bij gelijk aan zoiets als een alleskunner…

9343gunther Schreef:

Geen risico’s nemen dus en lekker droog houden.
Wel spijtig dat ze dit dus een combat noemen. Een
combat staat bij gelijk aan zoiets als een
alleskunner…

Er zijn zeer veel modellen in de “Combat” lijn van Glycine en het is niet meer dan een naam. Vele modellen zijn geinspireerd op oude military modellen zoals men in de tweede wereldoorlog droeg. Die hielden het ook niet lang uit onder oorlogs omstandigheden. De Combat Subs zijn wel weer 200m waterdicht. Tegenwoordig dragen de meeste mensen die in “Combat” situaties verkeren geen mechanische horloges meer. Deze gewoon netjes opbergen als je gaat zwemmen en een G-Shock erbij nemen. :wink:

Yep heel juist allemaal , vorig jaar heb ik me ook een combat sub aangeschaft , de ‘stealth’ die heeft 20atm.
Had niet gedacht dat een ‘gewone’ combat zoveel verschil zou maken. Ik dacht een 10atm of zoiets , dat heb ik dus over het hoofd gezien…
Gaat waarschijnlijk in de verkoop dan. Ik spoel graag eens een horloge af of hou het aan in de douche of bij zwemmen… Dus ja foute koop blijkt nu :(, in’t vervolg minder impulsief zijn.

Grtz uit België

Ik vind 'm mooi, ook vind ik dat je 'm niet weg moet doen. Bij 5 atm heb je een zeer goed spatwater dicht horloge, mocht je 'm willen reinigen, doe dit dan met een iets vochtige doek evt. i.c.m. een tandenborstel.

Succes!

Stefanmol Schreef:

Mooie klok, van harte gefeliciteerd met deze
aanwinst. Hoe je het ook bekijkt, 50m is wel op
het randje om mee te gaan zwemmen, ik denk dat je
een redelijk risico loopt op condens o.i.d.
Bovendien is het de moeite waard om te kijken naar
de ‘regels’ van Glycine op dit gebied, als mis
gaat zou ik niet het risico willen lopen dat dit
buiten de garantie valt.

Groeten,

Stefan

daar zou ik me ook aan houden. en idd voor de pittige activiteiten een gshock erbij.

Uit Moortgat komt trouwens nog meer mooi spul. Duvel!

Yep :)-D

grtz van belgenlandje