In mijn ongoing interesse in een moonphase struikelde ik over deze Glycine (voor de volledigheid: Glycine 3948.181.LBK9 Combat Classic Moonphase Automatic 40mm - GL0113). Dit is de blauwe versie, hij is er ook in zwart en zilver.
Ziet er wel strak uit, beetje een combinatie van modern en toch met klassieke maanfase aanduiding. Nu weet ik dat Glycine nogal een goeie reputatie had op HF, tot ze samen gingen met Invicta. Maar de looks van dit horloge doen me bepaald niet aan Invicta denken. Is dit nog een pre-Invicta serie?
De combat 6 was er ook al voor de samenvoeging en vind ik een erg strak horloge. Buiten de vleugels op het logo is er weinig aan verprutst en de maanphase ziet er leuk uit.
Aha, kijk, dat dit model blijkbaar tot de Combat 6 serie hoort is al nieuw voor mij. Had hier wel de zoekfunctie gebruikt VOOR mijn post, en had de Combat 6 wel al zien langskomen, maar niet dit model. Maar je bevestigt in feite dat dit dus zo’n Pre-Invicta model is. Dat is - denk ik - al goed nieuws…
(en ja, ben het ook eens met je opmerking over die vleugeltjes. Degene die dat bedacht heeft… )
Beetje raar om een toolwatch met zogenaamd militaire inslag uit te rusten met een moonphase complicatie. Komt voor mij beetje over als chromen bumpers zetten op de pikdorser
overigens. Ik zag hem op Ebay, maar is ook bij Jomashop direct in de aanbieding.
450 US, met 20 US korting als je ‘eerste aankoop’ online doet, dus 430 US
met 30 US geschatte shipping komt ie op 460 US = 385 Euro ongeveer?
dan met 21% erbij voor import ongeveer op 465 Euro.
Is ie dat waard?
(jaja, ik ken de reacties… is ie MIJ dat waard… maar even algemeen… is dat goeie prijs?)
De maanfase vind ik niet echt passen op dit militair ge-inspireerde model dus voor graag de versie zonder (is er volgens mij ook nog te vinden zonder logo of met het oude). Prima merk verder, wat Invicta verder ermee gaat doen moeten we nog beleven. Mijn indruk is dat ze de collectie vereenvoudigen maar veel varianten maken van hetzelfde model.
Mooie klok, tijdje terug heeft glycine gezegd dat ze invicta & glycine allebei apart runnen dus dat het buiten het logo niet terug te vinden hoort te zijn in de designs.