Glycine en Blyssa

Ik heb onlangs een vintage Glycine aangeschaft die binnenkort wordt bezorgd. Nu zie ik ook op het internet modellen van het merk Blyssa. Het logo van Blyssa is identiek aan die van Glycine. Ik kan echter niets vinden over de relatie tussen de twee merken. Over Blyssa is er bijna niets te vinden. Wie weet hier meer over?

Blyssa is ook zwitsers.
Het kroontje lijkt erg op Glycine, maar is niet uit het zelfde huis.
Het merk is failliet gegaan in 1988 vanwege het quartz tijdperk.

Ik heb zelf ook een Blyssa stond een tijdje op marktplaats te koop.
Maar door kopers die zich niet aan hun afspraak houden heb ik hem nog steeds.

Blyssa met Eta 2846 :

Deze modellen worden inderdaad veel aangeboden. Je bedoelt dat Blyssa failliet is gegaan toch?
Mag ik vragen welke prijs je voor dit model vroeg? Ik heb ook een optie lopen op ditzelfde model maar met een blauwe wijzerplaat.

dreski Schreef:

Deze modellen worden inderdaad veel aangeboden. Je
bedoelt dat Blyssa failliet is gegaan toch?
Mag ik vragen welke prijs je voor dit model vroeg?
Ik heb ook een optie lopen op ditzelfde model maar
met een blauwe wijzerplaat.

Ja ik bedoel Blyssa.
Ik ben gezakt tot 80 euro.

Een vraagje met betrekking tot de genoemde Blyssa. Onlangs heb ik er zelf één gekocht via eBay, mede n.a.v. de foto’s van 2006/Peter. Wat bij mij vraagtekens blijft oproepen is het volgende.

Aan de ene kant wordt gerept van een Blyssa met ETA cal.2846 van ± 20 jaar oud. Het bedrijf zou in 1988 failliet zijn gegaan, dus qua leeftijd zou dat kunnen. Echter, op de site van Ranfft lees ik dat het caliber 2846 tussen 1991 en 2006 werd gemaakt.

Aan de andere kant lees ik, mn op eBay, dat dit horloge uit de jaren 70 komt en een ETA 2040 bevat. Dit caliber kom ik echter nergens tegen.

Wie helpt mij uit de brand :slight_smile:

Bij voorbaat dank,
Marten

Een optie? Ik zou maar eens op ebay gaan kijken…
Jur

Om uitsluitsel te krijgen over het uurwerk zul je de kast open moeten maken.

Onder de balans staat een tekentje en een getal, dat geeft merk en type uurwerk aan.

Aparte en zeer nette horloges.

Ik heb er op ebay wel wat gezien. Naar meer dan 50 euro voor een Blyssa zou ik niet uitgeven.
Glycine is nog steeds een goed merk en Blyssa bestaat niet meer.