Glycine: graag jullie mening

Hallo medeforumleden,

sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een Glycine Lagunare 1000ft. Ik heb deze via onze geliefde Schmeink aan mijn pols gekregen. Maar Glycine is typisch zo’n merk dat je weinig tegen komt en die ook niet heel veel worden aangeboden. Waarom is dat volgens jullie, is het onbekend maakt onbemind? Eerlijk gezegd had ik er niet eerder van gehoord, maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over Glycine…:S

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van het horloge en details echt ontzettend goed is! Even wat details:

1. Uurwerk is een ETA 2824-2 Automatic
  2. 300 meter waterdicht
  3. 46mm doorsnede en slechts 12mm hoog (wat echt weinig is voor een serieuze duiker)
  4. Screw down crown
  5. De duikerring wordt “bediend” met de kroon op 4-uur positie

Dus zeg het maar: een goed horloge of en wannabee??

Eric

Goed horloge! (je komt ze hier en daar wel tegen hoor, zie zoekfunctie:))

Goed(tu):)-D

Geen persoonlijke ervaringen mee, maar naar mijn beste weten is dit een goed horloge.

Glycine onbekend?

We hebben het wel over de makers van de beroemde airman.

Hoi,

Nou, ik heb er ook nog nooit van gehoord. Maakt niet uit, het is een horloge zonder overbodige details. Mooie wijzerplaat ook, en de kast ziet er onderscheidend uit.

Mij bevalt ie wel, en hoezo een wannabe? Deze staat goed op zichzelf, en lijkt me een origineel ontwerp. Is niet direct een slechte ontwerpkopie van de grote drie…

Gewoon een rustige klok zonder protserige overbodige details. Wel een pittige diameter. Dat wel, beetje té.

Mooi ding verder.

Groet,

Nico.

ik heb er ook een paar…

de bovenste is heb ik ooit eens in een dolle bui gekocht en heb ik zelden om, de Lagunare draag ik geregeld en de Incursore is de Horlogeforum Ltd 2006…
Met alle 3 is niets mis, fijne horloges met heel eigen opvallend uiterlijk (de onderste 2 dan…)

Gr

Klaas

ik vond het een prima klok en helemaal voor het geld … stond er eigenlijk zelf van te kijken :slight_smile:

Heel mooi, die Lagunare met creme wijzerplaat!

Welk type Glycine heb/had jij?

Deze staat op mijn wishlist. Door dit topic moet ik me weer beheersen, neen Marijn, nog effe wachten met deze airman…

Prima merk, vooral bekend om de legendarische Airman.
Hier mijn Glycine drietal.

Glycine is een heel goed merk met zich onderscheidende modellen. Net als Oris een minder goed bekend merk voor 't grote publiek maar zeker wel een topper.

EricPP Schreef:

Welk type Glycine heb/had jij?

als je de vraag aan mij stelt :slight_smile:
de jouwe :wink:
en ook zo’n rolex look-a-like

Sorry, vraag was inderdaad voor jou bedoeld…:frowning:

grootmokum Schreef:

Prima merk, vooral bekend om de legendarische
Airman.
Hier mijn Glycine drietal.
http://i2.photobucket.com/albums/y42/grootmokum/Ho
rloges/TriGlycine1-kader800.jpg

Ik jaloers op Grootmokum? Moi?

Prachtige airman’s meneer!!!

Gefeliciteerd met je Lagunare en veel draagplezier gewenst
Glycine heeft een uitstekend prijs/kwalitatief verhouding.
Hier een foto van mijn drietal.

Radjoe

Glycine: goed horloge (tu)

Héél hoog op mijn wish-list staat de Glycine airman SST 06.

Doet me (nog) niet zoveel. Ken het merk niet goed.

Lijkt me verder een prima horloge. Marketing probleem?

Mooi horloge om te zien, alleen 46 mm?:wink: That’s me

Verder een mooi exemplaar