Ik heb 'm ook ingevuld. Met wie ga je de resultaten delen? Ook Glycine zelf?
Ingevuld. Welkom hier
Ingevuld
Met wie ga je de resultaten delen? Ook Glycine zelf?
Absoluut! Naast mân studie werk ik 3 dagen bij het communicatiebureau van de Invicta Watch Group waar ik de Social Media beheer. De directie van Glycine is nauw betrokken bij de opzet van dit onderzoek en daar zal ook aan gerapporteerd worden.^.^
Wil je nog een tip meegeven (opbouwend bedoeld). De pagina waar ik mocht invullen wat het effect is van de overname op de beleving van het merk Glycine kon ik eigenlijk geen uiting geven aan wat ik daar van vind. Ik heb een paar Glycines gehad. Ik vind het qua design een mooi merk met historie voor een goede prijs.
Persoonlijk vind ik Invicta een prutmerk. Ze maken of replicages (iets tussen replica en hommage) en wat ze zelf bedenken vind ik van een ongekende lelijkheid (laten we er geen discussie over Invicta van maken. Ik moet mijn persoonlijke mening hier even ventileren om mijn punt te maken).
Dus de overname van Glycine door Invicta doet afbreuk aan de merkbeleving van Glycine. En dat zit niet zo zeer in concrete begrippen als marketing, klantenservice etc. Dat is meer een irrationeel iets denk ik. Al maakt Glycine nog 20 jaar dezelfde modellen, zal ik op zeker zoeken naar een met pre-overname logo als ik er een ga kopen. Misschien ben ik gek
Om aan dat soort dingen uiting te kunnen geven zou je misschien wat ruimte voor vrije tekst moeten maken bij dat topic. Dat geeft denk ik ruimte om het effect wat een overname kan hebben op merkbeleving inzichtelijker te maken. Is wel meer werk met analyseren natuurlijk, maar dan heb je wel wat.
Ben benieuwd naar de resultaten
Succes!
Nog een tip. Dat zou ik zelf ff melden in de openingspost.
Ah ok, dat is leuk en handig. Misschien kun je ons nog wat leren over hoe het er achter de schermen aan toe gaat⊠Persoonlijk zou ik best nog eens een Glycine willen kopen als de klantenservice wat beter was (ze antwoorden nooit)
En ingevuld!
Bedankt voor je feedback! Inderdaad lastig om iets als merkbeleving âmeetbaarâ te maken in een enquete. Heb het in een eerder hoofdstuk wel al inzichtelijk proberen te maken door het gebruik van een monitoring tool waar alle reacties op de combinatie zoekwoorden âInvictaâ en âGlycineâ geanalyseerd zijn (op fora en social media etc).
Mocht het inderdaad nog verder uitgediept moeten worden gooi ik hier binnenkort misschien nog wel een uitnodiging in voor een focusgroep.^^
Maar stel je tips echt zeer op prijs!
Ingevuld ! Diverse Glycine modellen in het verleden gehad maar ben er na de overname van Invicta klaar mee. Alleen al dat nieuwe âArmaniâ logo nee dank je.
âŠen ingevuldđ
Hoppa! Ingevuld!
Ook ik heb hem overigens ingevuld. Volgende keer wel even onderscheid maken tussen vintage en modern qua merkbeleving pre-acquisition
Glycine is trouwens één van de merken waar je gratis archief informatie kunt opvragen over jouw exemplaar, dat vind ik persoonlijk iets dat voor mij echt een positieve bijdrage levert aan het merk.
Ik ben het met TimeLapse eens.
Even OT: als je dat had gedaan was het erg Glycine geweest. Nu is het InvictaâŠ
ingevuld
Hoe je in een glijdende schaal van vijf stappen van Swiss naar non Swiss kunt gaan is mij een raadsel. Zo vraag ik mij nog wel meer af bij de vragen die je stelt, en ben ik dan ook benieuwd naar de conclusies die je aan de antwoorden gaat verbinden.
Maar ingevuld hoor.
Ingevuld. Succes.
Van de Glycine website âSince ist founding in 1914 Glycine has remained a family company which has always been managed by charismatic entrepreneurs full of passion for outstanding solutions in the Swiss watch industryâ.
Wel een hele ruime definitie van een family company⊠Invicta maakt kennelijk zijn eigen waarheid.
P.S. âSince ist foundingâ staat er werkelijk