Glycine imago-onderzoek

Ingevuld. :smiley::+1:

1 like

Oef, das al dodelijk op een website. Moet echt straf op staan, ik vind dat zo prutserig. Zou al te voorkomen zijn met een spellingchecker en een goede controle achteraf. Vink altijd grote missers dit en dan vraag ik me af hoe zit dat met je product? Krijgt dat ook zo lekker veel aandacht of gaat het gewoon de deur uit?

P.S. Ik ga hem nu invullen

1 like

Ingevuld! Mooi hoor, afstuderen op iets dat zo dicht bij jezelf staat :slight_smile:

Zou je mij trouwens een plezier willen doen en hier kunnen publiceren hoeveel respondenten marketing op 1 hebben gezet? :grin:

1 like

Ingevuld en succes!

1 like

Ingevuld!

Ik heb een zwak voor het merk maar ik hou mijn hart vast nu Invicta aan het roer staat. Als investeerder/ eigenaar hoeft het geen probleem te zijn maar ik zie nu al wat dingen doorsijpelen waarvan ik denk dat het wel eens de doodsteek van dit eens zo mooie merk zou kunnen zijn.

1 like

Heb hem net voor je ingevuld.
Overigens zou het geen enkel probleem moeten ( hoeven) zijn wie de eigenaar cq aandeelhouder van Glycine is dit men zich verre houd van enige invloeden van Invicta management, dit zou weleens het einde van een eens zo mooi merk kunnen worden.
Het gooi en smijtwerk van Invicta past absoluut niet bij Glycine.
Het is dus niet belangrijk wie de eigenaar is maar wel wie het management doet.
Er zijn voorbeelden genoeg te vinden waarbij een overname door een andere partij tot de opbloei van het merk leiden denk bv aan Jaguar of Range Rover door Tata uit India.

1 like

Ik zie het ook niet zo zwart-wit. Van niet Zwitsers naar 100% Zwitsers:

1. Nomos/Seiko: geheel vervaardigd buiten Zwitserland
  2. Bremont: niet-Zwitsers merk dat zijn modellen uitrust met ingekochte (en vervolgens aangepaste) Zwitserse uurwerken
  3. Hermes: niet-Zwitsers merk dat zijn modellen uitrust met door een Zwitserse dochteronderneming gebouwde uurwerken.
  4. FC: in Zwitserland gevestigd merk, opgericht door twee Nederlandsers, dat Zwitserse uurwerken gebruikt.
  5. Rolex: Zwitsers merk dat horloges in Zwitserland vervaardigt met Zwitserse onderdelen.

Dit zijn uiteraard maar voorbeelden.

3 likes

Je bedoelt dat Rolex een Brits / Duits merk is wat van de weeromstuit in Zwitserland terecht is gekomen in verband met oorlog, belasting en marketing? :slight_smile: Maar inderdaad. De voorbeelden zijn legio, zo ook Hamilton.

En omgekeerd zijn veel Zwitserse merken in handen van de Louis Vuitton Groep en daarmee dus Frans. Over Glycine zelf, in Amerikaanse handen, hoeven we het niet eens te hebben.

Daarnaast is het net alsof je de Britse, Duitse, Japanse, Chinese en Russische horlogewereld op één non-descripte hoop gooit tegenover de Zwitsers, terwijl in feite de meeste horloges die verkocht worden in de wereld gewoon Diesels, DKNY, DW, CK, Hilfiger, Ice en weet ik veel zijn:

De gemiddelde DKNY / Armani klant kijkt niet naar het land van oorsprong. En heeft ook geen emotie bij Glycine, trouwens. :slight_smile:

Grappig. Ik dacht al dat je daarover ging beginnen. In dat geval is er misschien een 6e categorie voor de Mosers en VCs (?), en misschien nog wel een paar extra, bijv. voor de merken die onder LVMH en Richemont vallen. Jij noemt die Frans, wat mij betreft zijn ze in in meer of mindere mate Zwitsers.

Waarom boeit dit alles? Omdat de Zwitsers meer dan wie ook een reputatie hebben als goede horlogemakers en fabrikanten dus graag met dit land geassocieerd worden. Niet heel authentiek maar wel begrijpelijk, vandaar de vraag in het onderzoek.

2 likes

Ik heb juist zeer goede ervaring met de klantenservice van Glycine! Ze reageren snel en zijn behulpzaam met het leveren van onderdelen of banden. Dit is wel van voor de overname door Invicta. Misschien is het daarna anders geworden?

Goed om te horen dat het ook anders kan. Ik heb zowel voor als na de overname zelden reactie gehad op mijn mails (denk dat ik 4-5 pogingen heb gedaan). Ik heb er in totaal toch wel 6 gekocht dus denk dat ik wel recht heb op service :wink:

Maar goed, misschien slechte timing van mij ofzo, misschien moet ik toch nog eens een combat sub overwegen dan!

1 like

Sinds het company logo gewijzigd is van een kroon-achtig iets naar een soort imitatie armanivogel ben ik er klaar mee, ik weet niet goed waarom maar ik vind het logo spuug lelijk, imo een grootse mis stap.
Ik ben overigens zeer content met mijn oud model combat sub :+1:

Dat logo is inderdaad niet briljant. Volgens mij was het al gewijzigd voor de overname dus daar kunnen we Invicta de schuld niet van geven…

Done

1 like

Done

1 like

Beste @Woltari, hier ook ingevuld. Waarschijnlijk ten overvloede, maar je vraagt toch ook voldoende mensen buiten dit forum om een mening hierover? Binnen dit forum is het reeds vaak, uitvoerig besproken en veelal met een negatieve toon. De antwoorden die je hier krijgt zullen daar zeker door getekend zijn. Verder veel succes met je onderzoek, leuk dat je je werk en studie op deze manier kan combineren.

2 likes

Hoe je een vraag zo kunt stellen is mij het werkelijke raadsel. De pre-geprogammeerde questionnaire geeft die mogelijkheid, dus je plopt je vraag er maar in :wink: Mij is het worst waar het horloge vandaan komt, als het maar aan mijn wensen voldoet. Voor wat de overname door Invicta betreft, ik heb liever dat Glycine een langdurige toekomst heeft onder de paraplu van Invicta, dan als zelfstandig bedrijft omvalt. De vraag over het belang van continuïteit heb ik dan ook gemist…

3 likes

:+1:t4:

1 like

Het maakt mij persoonlijk geen hol uit waar de eigenaar vandaan komt of gevestigd is. Al zaten ze in Noord-Korea. Als ze maar stijl hebben!

En dat is waar het in deze casus aan ontbreekt. Helaas.

2 likes

Heb je het al eens geprobeerd bij het Invicta service center in Hedel? Word daar altijd goed geholpen!

1 like