Done! En succes met de studie.
Ok goede tip, doe ik de volgende keer dan!
Ik heb er nog 5 nodig, iemand die nog een handje wil helpen?
Ingevuld. Toch jammer voor een merk dat een klassieker als de Airman maakt. Associeer ze nu met nepgouden bling-bling wanproducten van Invicta.
Een brandende vraag voor mij is;
Waarom heeft Glycine het logo veranderd van het kroontje
naar wings?
Ik heb een vintage Glycine quartz en heb Glycine gemaild met
een paar vragen over dit horloge.
Niets meer van vernomen.
Of wil Glycine liever niet herinnerd worden aan de Zwitserse
quartz crisis?
Mvg.
Het nieuwe logo is vreselijk, stond niet tussen de vragen!
Ze maken nog steeds quartz modellen hoor, sommige erg âonder de radarâ die je ook niet terugvindt op hun website.
De Combat sub is mijn eerste Glycine. Prima tevreden mee. Leuk horloge met geschiedenis, voor een aardige prijs. Qua communicatie met de EU service afdeling in Nederland is het een beetje hit and miss.
De ene keer prima en vlot antwoord de andere keer moet je er zelf achteraan mailen om wat te horen.
Prijzen voor originele banden zijn ook niet mals.
Oude logo vind ik mooier maar ik erger mij niet aan het nieuwe.
Done!
Ingevuld. Succes!
Hey Drex,
Ik verwacht dat het is ontstaan doordat men een nieuwe prijsstrategie is gaan hanteren. Horloges met het nieuwe logo konden voor een drastisch lagere prijs aangeboden worden in Amerika (en inmiddels ook Europa) zonder dat de prijs van de bestaande voorraad met oude logo hier extreem onder zou leiden.
*Is trouwens niet zozeer een logo-verandering als meer een toevoeging aan het bestaande kroontje
Dus Glycine gaat zich nu duidelijk lager in de markt positioneren? E.e.a. als bewust gevolg van de overname door Invicta. Deze informatie had je best mogen meenemen in het imago-onderzoek! Had je i.i.g. bij mij een ander resultaat gekregen
Glycine positioneert zich al een jaar wat lager in de markt. Maar het doel van het onderzoek is nou juist dat de enquete wordt ingevuld met de merkkennis die de respondent voor handen heeft, geen sturing.
Heb 'm ingevuld voor je. Was alleen wel snel klaar aangezien ik niet bekend was met het merk.
Begrijp wat je bedoelt. Had wel gezien dat Glycine op sites zoals Jomashop met regelmaat in de aanbieding is met kortingen tot 70%. Dacht tot nu toe dat het incidenten waren, maar begrijp nu dat er een structurele herpositionering heeft plaats gevonden. Bedankt voor deze informatie.
Weet niet of het een structurele herpositionering is of dat het een korte termijn strategie is om snel marktaandeel te vergroten en merkbekendheid te genereren. Maar het is een interessante kwestie
Gedaan! Browser reageerde niet soepel, dus hoop dat het betrouwbaar is binnengekomen.
Op het moment dat je vragen gaat stellen over independence versus âcontrolledâ ben je al sturing aan het geven. Independence geeft mooie, vrije associaties, beelden van horlogemakers die tegen âthe manâ ageren vanuit knusse studiootjes. Vakmanschap, meesterschap. âControlledâ klinkt alsof het onderhavig is aan een vijf jaren plan van Big Brother himself, ergens in een gulag. Dan is âsubsidiaryâ veel en veel neutraler.
De meeste horlogemerken zijn al lang niet âindependentâ meer, want tussen LVMH, Richemont, Swatch Group, Seiko en Citizen is de markt wel redelijk op. Dat vervolgens Invicta de low end markt bedient en Fossil de modemarkt maakt het plaatje vrijwel sluitend.
Dan blijven over Gronefeld, Squale, Van der Klaauw, Nomos, Van der Gang, Seagull, Vostok, Staudt. Damasko, Sinn, Ball, Stowa, MĂŒhle GlashĂŒtte, Ickler en Rolex en zo. Kortom: Voor onafhankelijke horlogeboeren moet je hetzij buiten Zwitserland kijken hetzij een Rollie kopen.
Oris?
Touché!
Ik wilde Alpina zeggen, maar daâs van Frederique Constant, en dus een Citizen. Maar hoe kon ik Oris vergeten?
Sehr gut.