Glycine Incursore Ltd. 17/25

Inmiddels al enkele maanden in mijn bezit, maar nog steeds heb ik de Glycine Incursore “Horlogeforum Ltd 2006” nummer 17 van 25, niet als nieuwe aanwinst gepresenteerd. Eigenlijk schande…

Voor degene die als gevolg van “de geheimzinnigheid” rondom deze limited niet alle gegevens heeft meegekregen, hierbij een beschrijving:
Het is een stoere en degelijke klok met een diameter van 44 mm (zonder kroon) en 11 mm dik. Ondanks de forse afmetingen is deze prima draagbaar, zelfs om mijn bescheiden pols. De leren band meet 22 mm en is van zware kwaliteit: helemaal passend bij de uitstraling van dit horloge. Een tweede, lichtkleurige band is bijgeleverd: persoonlijk vind ik die wat te licht bij de donkere wijzerplaat; misschien van de zomer toch maar eens wisselen om te proberen. Van binnen tikt het Eta 2824-2 automatisch uurwerk trouw de seconden weg.

Dit model past helemaal in de huidige horlogemode van “bigger is better”. Zelf vind ik dit een stijlvolle variant van deze U-boat-hype. De limitering en de bijzondere opmaak van de wijzerplaat maakt 'm natuurlijk uniek. Ook vind ik de kleine secondewijzer en -schaal erg geslaagd.

Gisteren heb ik eindelijk eens wat acceptabele foto’s gemaakt die het posten waard zijn en ik jullie dus hierbij graag wil laten zien:

De kartonnen omslag:

… ter bescherming van een mooie houten horlogedoos:

… en dáárin vinden we:

De Glycine Incursore Ltd 2006 17/25:

met lichtgekleurde reserveband en handig tooltje om de band te wisselen:

De wijzerplaat: duidelijk te zien dat het om de Ltd 2006 gaat :smiley:

De zichtbodem met aan de binnenkant van het glas de vermelding “Horlogeforum.nl”:

…met het vertrouwde en oerdegelijke automatische ETA 2824-2 uurwerk:

De nummering is mooi aan de zijkant ingegraveerd:

In detail:

Hij heeft al een plekje gevonden in de collectie:

Zo, nu wordt het tijd voor de Horlogeforum-limited 2007!!! :smiley:

leuke collectie (tu)

Hij blijft erg mooi hè? Ik draag 'm ook nog steeds regelmatig ondanks dat ie gedateerd is :D.

Hij blijft idd mooi!

Je collectie vind ik mooi maar de Glycine ben ik niet zo kapot van.

Henrik Schreef:

Hij blijft erg mooi hè? Ik draag 'm ook nog steeds
regelmatig ondanks dat ie gedateerd is .

Gedateerd?? Vintage zal je bedoelen! :smiley:

Da’s vloeken in de kerk het Peter? :smiley: