Glycine kopen

Goedemiddag horlogeliefhebbers,

Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in Glycine horloges, met name de 36mm Airman. In mijn ogen een prachtig horloge van een gaaf merk met ditto historie (zelfs ondanks de overname van Invicta). Ik wilde dus wel eens zo’n Glycine in het echt bewonderen, gewoon om hem een om de pols te hebben. Dit valt helaas vies tegen; zowel het internet als de Glycine website bieden niet veel antwoorden. Daarom mijn vraag; is er iemand die een fysieke winkel kent waar ze Glycine verkopen? Bij voorbaat dank!

1 like

Nog mooier, je kan hem gewoon een paar weken proberen!

2 likes

Ik kan je vraag niet beantwoorden,

Maar…

Online verkoopt glycine nu met buitengewoon grote kortingen…

Da’s wel lekker, toch?

Zo’n beetje alles op de Glycine website wordt aangeboden met korting.
Beetje lachwekkend…

Is dat niet sinds ze overgenomen zijn door Invicta?

2 likes

Yep

Ach, je hebt er niks aan, de bruto prijs heeft het horloge nooit gekost.
Invicta praktijken,…dat mensen daar nog intrappen…

Klopt, naar mijn weten is dat gelukkig het enige wat Glycine heeft overgenomen van haar niet zo geliefde moederbedrijf

In de Invicta outlet winkel in Bataviastad (Lelystad), verkopen ze ook Glycine. Tenminste, toen ik er was. Weet alleen niet welke modellen er liggen. Wel met oogkleppen op naar binnen en rechtstreeks naar de Glycine vitrine lopen om oog-aids te voorkomen van al die bizarre Invicta’s.

2 likes

Invicta winkel opzoeken, daar had ik nog niet aan gedacht :thinking:. Komt inderdaad waarschijnlijk doordat het nogal pijnlijk is om te zoeken naar een Invicta winkel als horloge liefhebber.

2 likes

En als voormalig eigenaar van een Glycine Airman kan ik hem alleen maar aanraden. Heerlijk model met een pracht historie. (Had alleen een grotere 42mm).

Even op de Invicta store Roosendaal website gekeken, naast de gebruikelijke gedrochten is het Glycine aanbod helaas vrij karig (ook geen airman zoals op de foto in het aanbod)…

Je vond 'm zo geweldig maar hebt 'm toch weggedaan … :grinning: :wink:

Welkom op het horlogeforum! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dit zijn inderdaad de normale prijzen die je zou moeten willen betalen. Jammer dat ze dit tegenwoordig zo doen.

Is wel t grotere broertje met n iets ander design kwa wijzerplaat en wijzers. Maar verder vind ik t n leuk horloge.

2 likes

Dat dus, maar geeft je wel een goed idee van het horloge!

1 like

Soms moet je keuzes maken. Elk horloge dat ik heb gehad was geweldig. Maar soms maakt het plaats voor iets nog toffer.

1 like