Glycine of Certina

Ik kan niet kiezen tussen de volgende 2 horloges en heb geen budget om ze momenteel beide te kopen.

Certina DS First:

Glycine Combat

Wat zou voor een ieder de overtuiging zijn om voor een van de 2 horloge’s te kiezen?
Wat zegt je gevoel bij beide horloge’s?

P.s. Mocht het de Certina worden dan komt er een DiModell Rallye band aan!

Wie helpt me over de streep.

Certina, ik vind de bezel veel mooier en waarschijnlijk is die ook stukken duurzamer.

Toch wel de Certina. Vind de bezel van de Glycine mooier maar daartegen het vele te felle rood niet mooi. Succes !

op basis van de namen zou ik glycine zeggen. Maar toen ik zag om welke horloges het ging, direct de certina. Mooier, ziet er robuuster uit.

Ik kan ook niet kiezen.

Mijn beste,

Moeilijke keuze.
Doch na vele, vele beraadslagingen (:smiley: (:smiley: (:smiley: is het de ‘Glycine Combat’ geworden.

De Cetrina is een mooi horloge, een horloge met een fraai ingetogen karakter. Maar de Glycine vind ik voor een duiker sportiever, veel speelser. De kleurstelling in combinatie met de rubber band oogt ook uitdagender dan de Certina.
Succes met de uiteindelijke keuze.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Grappig - ik zou de Glycine kiezen omdat de bezel veel mooier is (kwestie van smaak dus…)

Groet
Mark

Ik heb er even goed naar moeten kijken, maar ik sluit me uiteindelijk aan bij Tissot62. De Glycine Combat dus.
Voor de kwaliteit zal het niets uitmaken welke van de twee je kiest.

De Glycine.
Omdat die Certina maar wat “gewoontjes”, dertien-in-een-dozijn er uit ziet.
De Glycine heeft meer karakter, vind ik.
Het feit dat ik al twee Glycines heb, die beide probleemloos werken, weegt bij dit advies overigens niet heel zwaar mee.

Moeilijk,moeilijk en…over smaak valt niet te twisten!Ik vind de Certina een klassieke robuste uitstraling hebben met een model wat na mijn idee tijdloos is.
De Glycine is in mijn ogen een wat sportiever en “hipper” horloge.Beide overigens wel van uitstekende kwaliteit.

Sucses(tu)

Ps:ik zou voor de Certina gaan.

Gr Dennis:)

Glycine.
M.i is dit meer een echte duiker,
De Certina…? Duiker aan een lederen band…? Nee

Certina, voor 100%!!
De rode wijzers van de Glycine vind ik niet geslaagd en zullen mij zeker gaan irriteren. De Certina heeft voor mij veel meer uitsraling. Maar zoals gezegd, smaken verschillen.

Succes met je keuze.

Groeten,

Ron.

Moeilijk hoor! De Certina is best mooi met die bruine band, maar de Glycine mag er ook wezen.
Zijn de wijzers en de minutenring nu rood? Op de Glycine website staat dit horloge met oranje ipv rood. Dat vind ik eigenlijk mooier. Valt wel op, maar niet zo ‘erg’ als rood.

ik zou gaan voor de glycine stoere uitstraling en voor mij meer merk dan certina maar dat is persoonlijk veel succes met je keuze gr hans

Die kleur op hun site voor model 3863.19AT N-D9 (ook op web als 3863.19ATN.D9) is inderdaad meer oranjebruin terwijl ie zo als 3863.19AT tussen allerlei andere modellen op
http://www.abouttime.com/abouttime/glycinemens.invtc.html
als rood contrasterend met creme is afgebeeld…

De Glycine vind ik levendiger, de Certina is me te braaf. Maar… had 'ie maar de mooie rand van de Certina :slight_smile:

Ben zeer benieuwt welke het gaat worden ik vind de Cetrina het mooist ziet er degelijk uit en is goed afleesbaar sucses met je keuze

gr Pieter

Het “rode” van de Glycine is inderdaad ORANJE

De Certina heeft een beetje de voorkeur omdat hij rustiger oogt en vanwege de in mijn ogen schitterende bezel.

Verder komt er zoals gezegd waarschijnlijk wel een DiModell Rally band aan. Deze dus:

Maar tegelijkertijd is de Glycine inderdaad wel weer iets speelser vanwege de kleur…
Ik twijfel nog.