Glycine only

Ik ben benieuwd! :+1:t2:

:sweat_smile: me too.


Crosspost.
Draag hem best vaak. Lekker horloge.

4 likes

Mooi hoor, waar heb je deze vandaan?

1 like

Hiero……

https://www.glycinestore.eu/nl/collections/airman

Gnomon heeft ze ook maar duurder en douane etc.

De list price behoeft enig zout :wink:

2 likes

3 likes

Hebben ze helemaal geen purist versies meer? :thinking:

Ziet er niet naar uit maar wellicht biedt een e-mail naar hun info@…… adres uitkomst.

Gelukkig heb ik er twee, voor mij is dat de enige juiste versie van de Glycine 24 uurs horloges. Sta echt te kijken dat ze die op dit moment niet hebben. Zou dat de slechte invloed van Invicta zijn?

3 likes

Ik denk dat het een kwestie van vraag en aanbod is. De meeste mensen willen een 12-uur horloge. Wat Glycine vergeet, is dat de oorsprong en het karakter van het merk ligt bij de 24-uurs horloges.
Dat onderscheidt dit merk sterk van alle andere merken. Bovendien is de fout gemaakt de waterdichtheid te beperken, en niet te handhaven op 20 atm.

Met 10 atm zou ik nog wel kunnen leven maar het is volgens mij minder. De combinatie van een 24 uurs wijzerplaat en wijzers 2x 12 rond heb ik nooit begrepen. Doe dan dit:

3 likes

Of dit:

5 likes

M’n Airman is ook mee op vakantie!

6 likes

Er staat op de site: depth 30
Millimeter, atm, enz?

1 like

Dat is volgens mij 3atm, al schijnen ze wel hoger dan dat te testen

1 like

Er gaat niks boven een echte PURIST.
Kom deze nog maar zelden tegen, eigenlijk draag ik hem veel te weinig

5 likes

En voor prijzen die er niet om liegen.
Onder de € 1000 niet te krijgen.

1 like

Zijn inderdaad forse prijzen, maar worden steeds lastiger te vinden in een perfecte staat en compleet
De mijne mag waarschijnlijk het nest wel verlaten voor de juiste prijs, zoals gezegd draag hem eigenlijk veel te weinig :thinking:

Mijn Glycine Combat 6 vintage staat nu op MP. teveel overlap met mijn Hamilton Khaki Field 42mm :innocent:

1 like

Gister binnen gekregen, werkelijk prachtig maar wellicht wordt mijn geheugen (al een keer een Chief gehad) nog sneller slechter dan mijn ogen want in een oogopslag de tijd aflezen is er niet meer bij.

Alweer time to go voor the Chief.

12 likes

13 likes