Glycine only

7 likes

Mijn eerste Glycine. Deze heeft nog wel een service nodig, maar ik ben er heel blij mee. Een verrassende vondst, omdat ik vaak keek naar de Airman en Combat, maar er zijn meer mooi Glycine modellen.

9 likes

5 likes

Dames en heren van het forum. Ik heb via chrono24 een Glycine Airman gevonden. Ik heb een offerte gevraagd met een bod van 800 euro. Hij stond geadverteerd voor iets van 1200 euro.

Het bod werd gelijk geaccepteerd. Nu is het bod een stuk lager dan de geadverteerde prijs, en dacht eigenlijk dat hij niet akkoord zou gaan, maar met een tegenbod zou komen.

Is de Airman het waard, de 800 euro? Is het een mooie prijs? Wat vinden jullie?

1 like

Iemand heeft het geboden dus blijkbaar wel :innocent:

1 like

Zijn destijds in flinke aantallen te koop geweest via GSD Global Inc. voor volgens mij tussen de 550 - 600 dollar.

1 like

Que?

1 like

Dit lijkt mij teveel voor een gangbare versie.
Is geen limited of bijzondere versie.
Tussen de €500 en €600 lijkt mij realistisch.
Geduld is een schone zaak.

2 likes

Je kan op Chrono24 een bod doen, als de prijs niet vast is. Je krijgt dan via Chrono een antwoord van de verkoper of hij/zij akkoord gaat met je bod en je kan dan accepteren, geld overmaken en dan wordt het horloge opgestuurd.

Ik vroeg me dus af of 800 redelijk is. Ik verwachte een tegenbod, maar de 800 euro werd geaccepteerd. Vandaar dat ik eht me afvroeg.

Dank voor je input, ik ga het eens heroverwegen.

Ik zit net te kijken, maar het horloge dat ik een bod op heb gedaan is een 24-uurs uurwerk, niet het 12-uurs uurwerk.
Daar zit hem denk ik de kneep. Maar ik wil toch liever de 12-uurs-versie en die is in de basis beduidend goedkoper.

De uitvoering daarvan was de double twelve heb ik ook gekocht bij de Glycine dump van een paar jaar geleden. Als ik mij niet vergis was die 375 dollar.

Deze ook nog gehad die is dan weer wel met GMT wijzer.

4 likes

Het valt me nu pas op dat niet iedere Airman van dit type een GMT wijzer heeft. De 12 uurs versie helemaal niet, de 24 uurs versie soms wel, soms niet.

Maar inderdaad vind ik prijzen van ongeveer 400 euro (vaak out of stock, bijv. Bij Jomashop) tot 1600 euro.
Op de website van Glycine gaan ze voor plusminus 900, maar allemaal brons, ik wil staal met blauwe wijzerplaat, liefste met GMT wijzer (en dus toch de 24 uurs versie dan).

Die heeft dan ook een ETA 2824 en is eigenlijk een fop GMT horloge, was ook een stukje goedkoper.

Eigenlijk was mijn mooiste toch echt de DC-4 alleen zo jammer dat de tijd aflezen in één oogopslag niet erg handig is.

1f70be61793c771f314335fc3b4cc4226557ddef_1_375x500

2 likes

Hoe dat zo? Dit toch gewoon de 12 uurs versie?

Ik vind het gewoon uitermate verwarrend teveel cijfers en streepjes.

1 like

Ah, ja dan zijn de Airman modellen duidelijk niet voor jou.

6 likes

5 likes

11 likes

Oei …. Hij ligt het meest te niksen in de doos…. Misschien toch geen blijvertje?

2 likes