Glycine only

2 likes

Nog steeds erg blij met deze:

En wil daar de zwarte (stealth) variant ooit nog aan toevoegen

5 likes

Mijn Airman 2000.

Erg leuk, loopt super.

8 likes

Hesalite of saffier?

Een side by side met deze broeder ligt voor de hand:

6 likes

Goed plan. Heb jij die Hamilton?

Hesalite.

Schitterend!

1 like

Nee. Maar ik zocht online of het er al was en vond zo snel niet wat.

1 like

Ik plaats wel een oproepje en dan doe ik een vergelijkende review op mijn blog.

2 likes

Hot, hot… ach… Ik word weer moe van de website. Teveel marketing bla bla of ik een piloot of soldaat wil zijn, en ze maken best wel erg lelijke duikers. De airmans zijn OK, maar de rest is niet m’n kop thee, al was het maar omdat ze horloges maken onder de naam “Combat” met Lume EN een moon-phase. Pffff.

Die Vintage die jij nu bestelde met plexi en 100m WR is wel direct een van de mooiste horloges die ze hebben. Chapeau. En ook nog met het oude logo. :slight_smile:

Ik vind ze op de interwebs voor 610 + verzendkosten. Voor 400 heb ik een Hamilton Khaki Field in m’n bezit, en voor een schamele 150 Euro een Seiko 5 SNZG1x. Alle drie met 100m WR, al doet Glycine het tegenwoordig maar voor 50m met de 6 Vintage.

Die eerste heeft dan saffier in plaats van acryl, de laatste dan weer hardlex, maar glazen naar smaak zijn op alle drie te zetten, uiteraard, afhankelijk van de wens om een warme of koude tint glas te hebben, en of je krassen of versplinteren waarschijnlijker vindt.

Dan is die Combat 7 Vintage wel plezant ivm de korte lug-to-lug en gaten, dus waarschijnlijk een mooie bandenswapper. Ook vind ik de dial wat lekkerder dan die van de Hammy, die wat te druk oogt, terwijl van de SNZG de wijzers eigenlijk een slag te kort zijn. Die laatste oogt echt goedkoper, maar de Lume is wel weer fantastisch, en dat ding is bomb-proof.

2 likes

deze komt voor ongeveer 390 euro (verzending, BTW en douanekosten inbegrepen) dus dat is net zo duur als de Hamilton :wink:

klopt

agreed

die Fat C heeft het nog niet zo gek gezien allemaal :wink:

Toch ook erg geil, dat milde groen.

2 likes

Ik zie jouw Schwarzwald fetisj opspelen

1 like

En vergeet m’n alpinisten-fetisj niet… Die SARB017 is echt de fokking bomb, en eerlijk gezegd… Het is een field horloge. Met 200m WR, goede Lume, 38.5mm wijd en saffier… Hm.

Ik wilde een Hammie Khaki gaan scoren naar aanleiding van deze thread, maar ik bedenk me net dat ik het ultieme field horloge al heb.

1 like

6 likes

EPSA Compressor modelletjes.

9 likes

Deze en die Ide laat zien vind ik erg gaaf!

Die Airman van @malus65 vind ik ook erg leuk, al weet ik niet of dat door de super mooie foto’s komt. Volgens mij kan hij de sommige van de kermisklokken van invicta nog gaaf maken op de foto.

Zo… heb ik het merk toch kunnen noemen in een verder overwegend positieve post :laughing:

1 like

Waar blijf je @grootmokum , je hebt een van de mooiste vintage imo.
Met de groeten van @rien66

Haha, bedankt voor het compliment maar een drol blijft toch gewoon een drol, ook op een mooie foto😂

3 likes

Haha ja dat is ook zo… Al zal de moeder van @25tien dat glashard ontkennen…

3 likes