Glycine only

Ik ben benieuwd, ik heb nog wel een Airman op mijn verlanglijstje!

1 like

Lijkt me eerder op een top hat glaasje

1 like

Ik zeg: doen!

Ze zijn prachtig :hugs:

Zou je dan gaan voor 12h (links) of 24h? (Rechts). (Hangt bij het model af og er een Gmt-wijzer op zit of niet)

2 likes

Mijn oog is vooral gevallen op de 36mm maar ik twijfel of ik 3 of 4 wijzers wil

1 like

Had ik ook.
Nu in bezit en duidelijk, elke dag dat je wacht met aanschaffen is een verlies en dus jammer.
Airman heb je gewoonweg nodig om om de pols te kunnen doen.

4 likes

De 24 uur purist blijft toch wel de mooiste vind ik.
Heel veel value for money. Had ik niet gedacht

36mm of 40mm maakt niet uit. Wat je zelf het liefste draagt.

Staan nog te koop op bolletjepuntcom

Kijk dan!!

8 likes

Ik heb dus sinds kort een die per 24h loopt. Vind ik wel ontzettend tof, omdat het toch op dat gebied ook wel weer veel afwijkt van een ‘normaal’ horloge. De 36mm variant die ik heb loopt gewoon per 12h, maar de GMT wel per 24h. Ook erg tof. Het 36mm model vind ik overigens wel het mooiste, wou dat mijn Noon versie ook 36 was, maar die is er helaas niet. Toch misstaat de 42mm niet :slight_smile:

1 like

Overigens, de GL0159 (zonder gmtwijzer) is niet meer nieuw verkrijgbaar zie ik. Althans, niet in Nederland

Klopt GL0159 is de 36mm versie van die van mij.
De 40mm versie is de GL0163

Volgens mij beide limited tot 1000 stuks.

Zit een sellita uurwerk in

Waarom zijn sommige Airmannen 800 nieuw en sommige 1800??

Zijn vast nog goedkopere en duurdere ?

Wat is het precieze verschil?

Geen verschil. Vroeger waren ze veel duurder.

Ze vallen sinds een tijd onder invicta natuurlijk. Opmerkelijk is dat secundaire dealers het voor rond de 800 verkopen en de website van Invicta voor rond de 1800 (waar ze gek genoeg trouwens ook niet op voorraad zijn).

Mensen die ze nu zo hoog prijzen, hanteren oude prijzen en hopen een slaatje te kunnen slaan. Nota bene kun je ze nieuw goedkoper krijgen dan tweedehands…

1 like

Dank voor de info.

Die ik van @Blauwbeer heb tref ik nergens??
Nu moet ik bekennen dat mijn zoektocht max 2min duurt, hou niet van internet zoektochten .

Ben gek op blauw!

5 likes

Wat is het typenummer?

Ik zou zelf altijd voor een purist gaan, is meer authentiek. Er zijn ook gewoon 12 uur schaal Airmannen. Dit is een quartz versie:

2 likes

Die is ook wel erg lekker hé!

1 like

Die 1800 is een (geschifte) adviesprijs, wordt vaak gebruikt in van/voor aanbiedingen. Nooit betalen voor een hedendaagse Airman!

Voor vintage geldt een ander verhaal.

1 like

Zal eens kijken als ik in de buurt van mn kluis ben.

Zeker weten, model is al lang uit productie en was in drie kleurstellingen te krijgen. Ik wilde graag een blauwe maar kon 'm toen niet vinden en al zoekende kwam ik deze soort zandkleurige tegen. Nooit spijt van gehad en een blauwe Airman is er later toch gekomen :wink:

4 likes

Die is me een partij lekker zeg!