Dames en heren, ik ben toch weer stilaan aan het kijken en misschien wordt het wel weer een Glycine, een airman dit keer.
Ik twijfel tussen 42 en 44mm.
Kunnen de eigenaars daarvan eens doorgeven wat de lug-to-lug ervan is? Ik kan het niet op het net terugvinden.
thanks
Ik heb een Airman GL 0157, 42 mm, lug te lug 50 mm. Mijn pols is 18,5 cm. Ik zou 44 mm ook kunnen hebben maar dat was het dan wel.
Staat er een op mp voor €850, 46 mm, GL 0060.
Ik dacht dat dit model (vintage) enkel 36-38-40mm was?
De ‘contemporary’ modellen zijn 42-44-46 meen ik
Dat klopt. Dit is een limited heruitgave van 2018 in 42 mm.
Nee, deze (de Noon) en de 1953 zijn 42 mm en hebben dezelfde kast als de base 22 en deze:
Daarnaast zijn er nog enkele re-issues variërend van 36 tot 40
Aanvulling: vaak met verschillende graden van waterdichtheid. Bij rondkijken naar een Airman moet je dat in de gaten houden. Er staat een Base 22 op chrono zag ik voor € 895. In Essen, net over de grens. Zwarte wijzerplaat. 42 mm.
Lijkt een redelijke prijs?
Ik vind het redelijk ingewikkelde horloges v.w.b. de uitvoeringen / verschillen.
Er staat er ook een op Chrono, de no 1, 40 mm Lim. Ed. GMT
In Nederland Euro 795,= en is nieuw.
Is helaas maar 1 atm. waterdicht, maar wel een mooi horloge
Is ook ingewikkeld. Dit is een nieuwe. Staan ook op Bolcom. Plexiglas en geen waterdichtheid. Als je daar niet aan hecht heb je een leuk horloge. Maar als je die in Essen bekijkt, krijg je iets anders. 20atm waterdicht, saffierglaasje en de Purist versie met 24 uurs tijd aanduiding.
Beste is om ze wat langer te bekijken om het onderscheid te kunnen maken. Krijg je ook een indruk van de juiste prijzen. Want die knallen de pan uit. De hierboven beschreven base 22 kost €895, maar hij staat er een aantal malen voor vele malen meer…
Blijft dus opletten geblazen.
Ik ben geen expert, maar er zijn er hier genoeg die goed advies kunnen geven.
Purist? Nieuw of gebruikt?
Kan het zijn dat je 10 atm bedoelt?
Ik zou even Googlen op Glycine Airman André Stikkers dan vindt je de PDF van zijn boek waarin veel modellen beschreven staan.
Een aantal hebben slechts 1 ATM, zoals de GL0158 (die ik had) en de GL0159 (die ik heb). Erg zonde wel. Met minimaal 10 ATM was hij echt een regelrechte alleskunner geweest
Ik heb zo’n 1 atm Airman en in de waterdichtheidstester haalt hij gewoon 5 atm. Dus hecht niet zoveel waarde aan die 1 atm die wordt opgegeven. Dat is simpelweg gedaan om zoveel mogelijk gelijkenis te creeeren met de allereerste airmans van vroeger.
1 is erg weinig inderdaad, zelf had ik liever minimaal 5 gezien. Maar goed degene die ik heb zijn allemaal 20 atm en bovendien heb ik meerdere duikers voor de nattigheid
Ging om een base 22 purist ongedragen 20 atm.
De specs van de Bolcom Airman geven 1 atm aan.
Verder is dat boek inderdaad een topgids.
Ik heb het boek 2e hands besteld en komt hopelijk vandaag nog binnen…
Leuk leesvoer hoor!
Ja ik heb het boek inmiddels ook, en ik studeer mij een ongeluk
Ik zoek het in de 10 tot 20 atm.
Die no 1 GMT Lim. Ed. staat ook bij Bol voor Euro 795,= en vermeld “niet waterdicht”
Die Arman van @Sebastiaan is een mooie, maar heel lastig te vinden
Tip; kijk nooit voor specs op bol of Amazon, die klooien maar wat aan.
Base 22 is 20 atm