Glycine only

Hoezo dat? Als je dat toch echt zo ervaart mag je het niet zeggen? Vreemd. :thinking:

1 like

Ach, ik krijg altijd sterk het idee dat (bepaalde) mensen vooral elkaar zitten na te praten.

Wat nou gevoel? Je hebt het over een horloge, een dood object. Daar komt geen ene mallemoer romantiek bij kijken. Hetzelfde geldt voor de kreet ”er (g)een klik mee krijgen”.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind horloges fantastisch maar ik hang daar geen valse sentimenten aan vast.

2 likes

I-see

1 like

En dat is? :thinking:

Ik heb een trouwhorloge dus dat is niet waar.
En voor mij is de slepende wijzer gewoon zeer oogstrelend, daarom zou zo’n bulova quartz mij wel weer kunnen bekoren.

Dan verwar je volgens mij de herinnering/ gebeurtenis met het object.

Zo zie ik het eigenlijk niet. Ik vind het fascinerend hoe tandwielen en asjes en veertjes en al die andere kleine onderdelen samen een uurwerk maken. Daar zit voor mij toch wel de charme bij een mechanisch horloge.

Maar ik heb ook 2 quartz horloges dat kan ik ook waarderen zolang het maar solar quartzen zijn.

Absoluut maar ik vind dat niet meer of minder fascinerend dan een uurwerk met een kwarts kristal, zekeringetjes en een spoel van koperdraad (even plat gezegd).

Ergo; quartz (in alle varianten) is net zo dood of net zo levend dan een mechanisch (in alle varianten) uurwerk. Voor mij is er echt geen enkel emotioneel verschil tussen de twee.

Voor zover je hier over emotie kunt spreken dan. Het blijven dode objecten :wink:

2 likes

De datum staat in het object. Maar dit word een eindeloze discussie.
Ik heb liever mechanisch dan quartz. Puur voor de techniek en hoe het oogt.

1 like

Terug naar wat meer positiviteit dan maar?
Morgen m’n nieuwe Glycine ophalen :partying_face::hugs:

2 likes

Wat komt er binnen? Foto’s… graag!

Hahaha
Morgen :wink:
Er zit nu nog zo’n lelleke band aan op de foto die ik heb dat ik m niet plaats.

1 like

En wat als de datum in een quartz horloge gegraveerd stond? :wink:

Uiteraard mag je je voorkeur hebben, dat was de discussie ook helemaal niet…

1 like

:roll_eyes:
Ik dacht serieus dat we klaar waren.
Maar jij dacht dus van niet.

We zijn hier nooit klaar :laughing:

Dan was dat al een voorteken dat ik niet lang getrouwd zou blijven😜. Nee gekheid
Iedereen heeft een Ander gevoel bij horloges.

2 likes

Juist en daarbij heeft de mens de emotie maar sommige draaien het om en doen alsof het horloge een ziel of een hart heeft en dat is natuurlijk pertinente onzin.

Nou voor @John een kusje erop en een plaatje

4 likes

Beter :smirk:

2 likes

Ik heb een NA aangemaakt, maar hier ff een fotootje van m’n nieuwe aanwinst

7 likes

Er staat er weer 1 op Cata

2 likes