Glycine

Met 'n beetje geluk mag ik in september van mijn vrouw een horloge uitzoeken. :slight_smile: Nou lonk ik al een tijdje naar een Glycine Airman. De 17 of 18, of eventueel de SST 06.
Heeft iemand ervaring met deze horloges? Of met het merk Glycine? Ik heb ze zelf namelijk niet zo vaak in handen gehad, dus ik ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen (en meningen!) van jullie.

Alvast bedankt! (tu)
Paul G.

Glycine zijn goede robuuste horloge, maar van de meeste modellen vind ik de afwerking van het uurwerk nogal tegen vallen, namelijk gewoon ebauche ( de inkoop vanuit Eta ).

Ik wist wel dat er Eta in zat, maar wat jij nu vertelt, is mij nieuw. Dank voor de info!

Zit zelf ook naar de Airman 17 te kijken. Prachtig horloge!!

Het uurwerk word tegenwoordig ook meer bewerkt. De nieuwe rotor is erg mooi!

Laat je even weten wat het geworden is?

Ik moet hier nog eens goed over nadenken, Mischa. In september ben ik jarig, en dan mag ik dus wellicht een horloge uitzoeken. Het duurt dus nog even.
Maar ondertussen ben ik wel aan het rondkijken, en steeds kom ik terug bij die Glycine. Ik vind het ook een schitterend horloge, maar zoals gezegd, ken ik het merk niet echt goed…
Meer info is dus welkom!!

Waarom neem je de Glycine Ltd, die hier te koop staat niet over?

Kijk hier maar even:
http://www.glycineairman.info/

En als je dan nog niet bent overgehaalt. Tja, dan weet ik het ook niet meer;)

Glycine Airman is (tu) , ik heb er ook al een aantal keer naar gekeken …het is er alleen nog nooit van gekomen er 1 te kopen , wie weet …

Die site ken ik. Daar ga ik bijna van kwijlen!! :wink:
En die Ltd die hier te koop staat, heeft niet zo mijn voorkeur, al vind ik het verder wel een prachthorloge. De Airman fascineert me gewoon meer.

De 7!!! Zonder twijfel een uniek (en groot) model…