GMT 16710 Tempusuurwerktechniek

Vandaag samen met mijn vrouw afgereisd naar het (voor ons) verre Midwoud, naar @Tempusuurwerktechniek.

Enige tijd terug heb ik een geweldig mooie GMT 16710 fullset ingeruild. Volgens de verkoper was het horloge pas nog voorzien van een volledige service. Ik had al eens eerder zaken gedaan met deze verkoper en wist dat dit goed moest zitten. Maar uiteindelijk weet je het toch maar nooit.

Aangezien ik dit toch zeker wilde weten (en met het oog op eventuele verkoop in de toekomst), heb ik meteen een afspraak gemaakt met @Tempusuurwerktechniek.

Na een ander halfuur durende rit te zijn aangekomen, stond mede eigenaar Jasper, ons al op te wachten bij de voordeur. Eénmaal binnengekomen in het nette en gezellige atelier, werd er door de twee dames horlogemakers, al hard en serieus gewerkt aan diverse horloges. Ook weleens leuk om te zien, dat er ook dames zijn die dit vak kiezen.

Nadat Jasper ons eerst getrakteerd had op een overheerlijke cappuccino, haalde ik de 16710 te voorschijn en kon hij aan de slag.

Na een grondige controle van de kast en bracelet, werd het uurwerk opengeschroefd. Ook dit werd uitgebreid gecontroleerd en alle tijd voor genomen. Jasper gaf aan dat het horloge inderdaad geserviced was, de olie vers is en het geheel in prima staat verkeert. Een service uit laten voeren door ons, zou in dit geval dan ook absoluut geen zin hebben en gaan we niet doen, zei hij. Hoe eerlijk ook en wat netjes👌.

Wel merkte hij op, dat hij een stofje zag zitten tussen het glas en de wijzerplaat. Wat een professional :eyes:.
Voor ik het in de gaten had, lag het horloge al uitelkaar en werden zowel het glaasje als ook de wijzerplaat grondig schoongemaakt en nagelopen, Chapeau!

Hierna werd de kast weer gedeeltelijk inelkaar gezet - en werd het uurwerk, nog even voor alle zekerheid, aan de meet-kast gehangen, om het alsnog ietsiepietsie scherper af te stellen waar mogelijk. Wat een fanaat en wat een vakman.

Helaas heb ik te weinig foto’s gemaakt, niet echt bij stilgestaan. Komt omdat ik zo aandachtig bezig was met wat ik allemaal zag gebeuren :joy:.

Hierna nog even gezellig nagebabbeld over Jasper z’n passie voor vintage horloges. Ook nog wat mooi vakwerk mogen zien :ok_hand:.

Ik wil bij deze @Tempusuurwerktechniek bedanken voor de gastvrijheid, de fantastische service en hun vakman-(vrouw) schap :wink:

Jullie zien mij zeker terug!

:sunglasses:

46 likes

Top!! En het horloge nóg beter… :star_struck:

1 like

Beauty!

1 like

beauty,
en top gedaan bij tempus :ok_hand: :+1:

1 like

Wat een geweldige horloge! 🫣

1 like

Mooie gasten zijn het.
Aardige lui.