GMT-Master kopen - Wie heeft er tips?

Hallo horloge liefhebbers,

Ik zit er over te denken om een GMT-Master 16700 uit halverwege de jaren '90 aan te schaffen. Nu heb ik een aantal jaren geleden een opwelling een Submariner gekocht maar daar bleek achteraf geen origineel Rolex glas in te zitten. Iets wat ik achteraf had kunnen voorkomen. Dit keer wil ik graag wat meer beslagen ten ijs komen. Wie heeft er tips waar ik het beste op kan letten? Alle input is welkom. Bij voorbaat dank!

Grt
Benjamin

Koop van een betrouwbare koper en ga qua budget die op de bodem van de markt zitten.

1 like
1 like

Het is een cliché. Maar clichés ontstaan niet zonder reden: buy the seller.

Een aftermarket glaasje lijkt mij overleefbaar. Een kast of plaat zou veel erger zijn.

Succes en plezier met de zoektocht

Dit, maar kijk niet op een paar knaken

Ik zou dat niet trekken hoor. Kans is dan groot dat een of andere prutserige horlogemaker het uurwerk heeft geserviced, mogelijk met olie op de verkeerde plekken, schade aan het uurwerk en aftermarket onderdelen.

Heb het helaas een keer meegemaakt. ‘Geserviced’ gekocht, daarna nog een beurtje er overheen gedaan en 700E armer. :frowning:

Goeie. Lexuslichten in een oud golfje zijn op zich geen probleem en prima vervangbaar. Maar het zegt natuurlijk wel wat over de vorige berijder.

Precies, ‘met service’ zegt helemaal niks. Het gaat dan om aantoonbare service bij een gerenommeerde horlogemaker.

Bedankt voor jullie tips :slight_smile: Vooral de link van Eezy is erg handig. Mochten mensen nog tips hebben voor dingen waar op te letten bij het kopen van een tweedehands Rolex, don’t be shy.

Op Uhrforum in Duitsland schijnt een mooie 16710 met faded insert te staan.
Edit:

Dit is hem, alleen nu erledicht

https://uhrforum.de/rolex-gmt-master-ii-mit-faded-insert-t277318