Ik heb een GS quartz GMT, maar kijk al een tijdje verliefd naar een mechanische GMT in de vorm van een Tudor BB pro. Los van het esthetische verschil vroeg ik mij af of juist voor een GMT een quartz niet geschikter is.
Ik draag namelijk mijn horloges niet elke dag, maar vind het leuk om ze te rouleren. Dat betekent dan wel elke meer weer op het juiste tijdstip gelijk zetten. Is dat met een GMT juist niet dubbel werk. Voor de quartz is het grab and go.
Wat zijn jullie ervaringen en of tips mbt GMT, quartz houden of voor mechanisch gaan?
Ik heb een Automatische GMT. Ik kan de GMT wijzer apart instellen met een extra klik van mijn kroon.
Los daarvan, een automaat moet je altijd weer stellen als je hem langer dan de powerreserve niet draagt. Dus als het instellen an sich al een probleem is, dan zou ik voor quartz gaan. Die ene klik extra om de GMT wijzer te bedienen, maken het niet moeilijker en ik ervaar het in ieder geval niet als een probleem.
Die extra klik en het bijstellen van de GMT wijzer is toch niet elke keer nodig!?
In mijn ervaring gewoon op tijd zetten en gaan, de GMT wijzer is gekoppeld aan de uren-wijzer.
Mocht je een automatisch horloge hebben met datum en je vind het vervelend om deze ook steeds te herzetten dan ga je het bij een GMT wijzer ook irritant vinden.
Vind het zelf altijd wel leuk om er een beetje mee te klooien
Das waar ook, beide zijn uiteraard aan elkaar gekoppeld. Omdat ik 2 quartz GMtâs heb, hoeft dat dus nooit.
Het instellen vind ook een onderdeel van het ochtendritueel dus dat is het ook niet.
Dus waarschijnlijk gaan we maar eens passen en een van beide GMTâs âopofferenâ.
Ik heb quartz, automaten en handwinders.
Bij mij hoort het opwinden van mijn horloges bij het ochtendritueel. Alleen de horloges zonder datum wind ik dan niet op, die stel ik wel in wanneer ik ze draag.
Hahaha, die snap ik wel ja .
Ik heb geen GMT, dus daar kan ik niet over oordelen. En de 2 quartz die ik heb zijn 2 G-shocks. Ene âgewoneâ batterij en andere solar. Dus dat verzetten heb ik niet echt. De solar is Multiband 6 en past de tijd dus zelf netjes aan.
Ik heb de Tudor en wil graag een GS. Niet in plaats van maar en en. Ik draag de Tudor eigenlijk altijd. Dit omdat ik hem echt heel mooi vind, maar ook omdat ik geen zin heb om hem steeds opnieuw goed te zetten. Ik zou wel wisselen, maar wel voor langere periodes.
Geen ervaring mee. Staat nog wel op de wishlist. Maar m.i. is een solar (quartz) eigenlijk het meest praktisch. Gewoon lachend 20 jaar nooit gezeik.
Maar, heel eerlijk, ik zou zelf denk ik toch voor mechanisch gaan.
Nou en dan moet je 'm af en toe goed/gelijkzetten. Deel van de charme, wat mij betreft.
Niet echt, eigenlijk. Maar de datum kan wat langer duren als dat geen directe quickset is maar aan de uienwijzer gelinkt is, bijvoorbeeld. Maar dat duurt 20? seconden langer. Als dat een groot probleem is heb je een heel goed leven Wacht maar tot je met moonphases en triple date complicaties in aanraking komt