Binnenkort lekker een stukje reizen. Ben nu ideeen aan het opdoen voor een leuk GMT horloge voor onder een rug (kan ik deze term nog steeds gebruiken?). Iemand ideeen?
Mijn vereisten zijn:
stalen kast (geen laagje, zoals PVD ofzo)
stalen band (geen laagje, zoals PVD ofzo)
automaat
lichtgevend lume
waterdicht om mee te zwemmen (heb apart een post geplaatst, omdat ik niet meer weet wat tegenwoordig geschikt is om mee te zwemmen)
datumaanduiding
geen drukken kleuren, maar zwart-wit strak
Mijn voorkeuren zijn:
transparante achterdeksel
draaischijf voor de 2de tijd -> liefst 24 uurs schijf
Ik dacht mijn ideale mechanische reisgenoot gevonden te hebben in de Hamilton Khaki Navy GMT. Ik hou van de duikersring, en dat heeft deze duikers GMT! En een schijf voor de 2de tijd i.p.v een extra wijzer!
Dus ik was bijna helemaal verkocht. Vond alleen dat de wijzers iets sportiever mochten. Vind ze nu wat klassiek aandoen. Maar de dealbreaker is dat de kast door de lange lugs niet mooi om mijn pols valt.
Hihi, ben jij niet stiekem Ronald2002? Zeg maar van voor de guldens-tijd.
Een rug was 1000 guldens. Nu bedoel ik er dus 1000 euro mee. Tot daar ergens wil ik voor sparen. Hoger gaat me te ver voor een reishorloge.
En het hoeft echt niet tot daar te komen hoor, die Globemaster is bijvoorbeeld iets van 400 euro. Die vind ik ook erg mooi. Lijkt een beetje op een kruising tussen een Rolex Sub en een Omega Seamaster
Wellicht een Sinn 856 utc?
Er staat er een te koop bij hpn(horloge.com) voor €1040
Dan heb je wel een echte toolwatch;), 200m waterdicht, kan tegen een stootje(tegiment), saffier glas, eta 2893 uurwerk, trockenhaltetechnik(Ar) en antimagnetisch.