Gmt ring fout?

Bij het bekijken van een aantal GMT horloges viel me een verschil op met mijn transocean unitime: het tijdsverschil tussen moscow en Karachi.

Zoals jullie kunnen zien zit er slechts een uur tussen Moscow en Karachi op dit horloge. Echter, ik lees overal dat er 2 uur verschil zit, en inderdaad, op andere GMT horloges zie ik dat ook zo. Wat is nu correct?

2 likes

misschien DST verschil… wie weet wat ze als referentie hebben genomen.

1 like

ik dacht dat de Russen ooit wat andere tijdzones hanteerden en daar toen een aanpassing aan hebben gedaan
zodat de belangrijkste steden niet teveel uit de pas liepen met west Europese steden

editie: mijn eigen theorie overdenkend denk ik dat zodra ze wat meer bij Europa hadden willen aansluiten dat het tijdverschil met Karachi eerder 3 uur zou zijn geworden i.p.v. 1 uur verschil … ( back to the drawing board )

1 like

Het zal bijna zoiets moeten zijn…, kan me toch moeilijk voorstellen dat ze bij Breitling die ring niet nagekeken hebben…

Zal wel met de zomertijd te maken hebben…:wink:

1 like

De boosdoener is inderdaad Moskou. Die hebben een paar jaar geleden de hun standaard tijdzone veranderd van GMT+3 naar GMT +4 (of andersom dat weet ik niet meer). Het hangt dus van de fabricagedatum van jouw horloge/GMT ring af of je wel/niet aansluit bij huidige Moskou tijdzone. Google bijv maar eens plaatjes van Patek’s worldtimer, dan zie je dat Moskou op de cityring is verplaatst in de loop van de jaren. Los daarvan is voor dit type worldtimers (dus met cityring) de zomertijd altijd een probleem, omdat niet alle landen met zomertijd werken.

Groet

1 like

Op een Raketa Worldtimer is het tijdsverschil tussen London zelfs slechts +2 uur…

misschien kun je Putin nog hierop aanspreken
heeft ie nog meer om zich zorgen over te maken
:imp:

3 likes