Ik heb al lang geen topic meer gestart, maar nu vind ik het weer tijd omdat ik erg benieuwd ben naar wat jullie meningen zijn over de nieuwe band die ik onlangs van een gewaardeerd forumlid mocht ontvangen. Daarnaast wil ik natuurlijk ook even shinen met die aanwinst.
Tussen mij en de Tudor GMT S&G was het liefde op het eerste gezicht!
Deze week zag ik in het blauwe gedeelte een Jubilee band voor de Tudor Blackbay. Omdat ik niet veel horloges droeg op een goede jubilee werd mijn interesse gewekt.
Ik startte Google en las toen het volgende artikel:
OK, lezen is een groot woord, want na een paar regels was ik al verkocht. Het werd wel even spannend omdat iemand me voor was, maar uiteindelijk had ik geluk en ging de deal door.
Het echt goed op maat maken was een uitdaging, maar ik ben supercontent met het resultaat:
Ik heb ook voor iets anders gekozen; Ik vind jubilee achtige banden gewoon niet passen op een toolwatch Maar, wat mij betreft gaat het er eigenlijk alleen om wat jij er van vindt
Best mooi, maar ik vindt de nieuwe band niet zo mooi bij de lugs links en rechts aansluiten. Persoonlijk zou ik het bij de originele band houden of wellicht een mooie lederen of canvas band erom.
Zo had ik er nog niet naar gekeken! Zelf zie ik de GMT met zijn goud ook niet als een toolwatch, maar in de kern is het dat natuurlijk wel.
De jubilee lijkt inderdaad net iets lager te liggen dan de OEM band, maar ik vind de aansluiting prima.
Dat zie ik niet zitten. Ik vind zelf persoonlijk de Blackbay niet gemaakt voor iets anders dan een stalen band. Dat heeft te maken met de plaatsing van de Lugholes en de scherpte van de lugs aan de binnenkant.
Ik koos voor iets anders want ik zag plots die forster model J voor me met in gedachte de middenlinks in de zelfde toon goud als het horloge .
Verder wel een top horloge waar je eigenlijk niet fout kan mee gaan.
Terecht, want ik weet dat je al een liefde voor Tudor hebt sinds ik die SDGM ooit bij je kwam ophalen, indertijd, en deze GMT’s zijn leuk, ofschoon ze wat hoog zijn. Specifiek deze kleurstelling is erg mooi. Gefeliciteerd!
Ik vrees dat de meningen hier uit elkaar glijden. Ten eerste is het geen two tone band, en dat staat op dat horloge gewoon lullig. Die TT GMT moet je gewoon in ere houden, in mijn optiek.
Maar het tweede probleem is dat je je hier op een soort helllend “ik neig naar een Rolex op Jubilee” vlak begeeft, je trekt een op zichzelf staand horloge er bijna de hommage hoek mee in. Nu vind ik Jubilee banden op een bezel-GMT sowieso niet om aan te gluren.
Bij mij houdt het op bij een BoR op een dressy horloge, zeg maar.
Hulde.
Het moge duidelijk zijn.
Eens. Als het echt heel, heel erg poezelig vintage skin-duiker oogt misschien nog eens een BoR, maar dan moet het horloge klein, plat en zeker niet te slab sided zijn.
Helemaal eens! Een voordeel is nu wel dat beide banden op maat zijn. Dat was wel even een klusje om de lengte op orde te maken en dan ook de gesp nog recht onder de pols; maar goed, het is gelukt.
Wat me ook positief verrast heeft is dat de Model J van 22 naar 16 mm tapert.