Aangezien mijn Stowa nog steeds in Duitsland verblijft voor de reparatie. Heb ik een ander horloge nodig voor in de vakantie. Het liefst heb ik dan een horloge met tweede tijdzone. Heeft iemand suggesties voor zo’n klok? Hier een paar specificaties waar hij eigenlijk wel aan zou moeten voldoen:
ronde kast 40 - 44 mm.
niet (veel) meer dan € 400,-
mechanisch uurwerk
saffierglas
hij moet tegen een stootje kunnen
Dat was het wel zo’n beetje, het zou ook mooi zijn als die nog een beetje waterdicht is maar dat hoeft niet persé.
Kijk eens op Bensontrade.nl, mooie Zeitflugel GMT duikhorloges, stevige klok: 42 mm, 300 meter waterdicht, automaat, saffierglas, 3 jaar garantie en GMT voor EUR 299,-. Heb er zelf ook pas 1 besteld. Echt mooi, succes met de zoektocht!
Heb hetzelfde Zeitflügel horloge (zwarte wijzerplaat met GMT) al ruim 2 maanden in mijn bezit. Bevalt uitstekend; lekker stoer, mooi afgewerkt en leuke prijs. Kreeg het zelfs met wat korting omdat ze Zeitflügel graag in de markt willen zetten en ze soms speciale acties hebben. Misschien kan je kijken of ze nu ook een actie hebben, bespaart je toch wat euro’s;)
Zou je misschien wat foto’s kunnen sturen en/of plaatsen?
Ik vind de Zeitflügel en de Steinhart allebei heel mooie klokken. Dat kan natuurlijk ook niet anders aangezien ze er ongeveer hetzelfde uitzien als een ROLEX GMT-MASTER II.
Ik vind dat de Zeitflügel wel een iets originelere wijzerplaat heeft dan de Steinhart ten opzichte van de bovengenoemde Rolex. Verder lijkt mij de band en de bezel van de steinhart iets groffer. Voor de rest lijkt mij de Steinhart wat bekende. Weet iemand wat voor een uurwerk in de Zeitflügel is geschroefd?
Verder vroeg ik me af of er nog mensen zijn met een Steinhart? Zojah, willen die ook even wat foto’tjes plaatsen/sturen?
Zie ik het goed op de site? http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=10&Sel_ID=9
? Volgens mij hebben ze hem vernieuwd? Nu heeft die een Bezel à la Rolex 116710 LN! Dat ziet er heel mooi uit vind ik! Alleen is die nog niet leverbaar en is het alwel bijna vakantie … :S
Zie ik het goed op de site?? Volgens mij hebben ze
hem vernieuwd? Nu heeft die een Bezel à la Rolex
116710 LN! Dat ziet er heel mooi uit vind ik!
Alleen is die nog niet leverbaar en is het alwel
bijna vakantie … :S
JW
Ik zie het inderdaad, jammer dat hij nu niet leverbaar is!
Ik heb zelf een “gewone” Ocean 1:
En nog 2 foto’s geja…eh leend van de vorige eigenaar
Zeker een mooie klok! Bedankt voor het delen van de foto’s! Het is alleen niet de GMT-uitvoering maar het geeft wel een goed beeld, ze hebben toch dezelfde afmetingen.
Wel een beetje raar dat ze een nieuwe versie maken en hem dan alsnog de toevoeging: ‘1’ meegeven.
Jw, je zou ook eens kunnen kijken naar een H3Tactical, type Commander: GMT, 42mm, 200 meter, saffierglas. Zo rond de 350,-, zag hem o.a. ook bij Finesthours.nl.
Of een Seiko Kinetic GMT: automaat, GMT etc. Zag die staan op MP voor 299,-.
H3 Tactical heeft mooi horloges maar ze zijn niet zo mechanisch;) En daarnaast vind ik de commander ook niet de mooiste. Dus dat wordt hem denk ik niet.
Verder is de seiko ook niet echt mijn stijl als ik naar de goede kijk tenminste. 47,0mm. vind ik toch wat over the top voor mijn polsen.
Dan nog een mooie Nato erbij kopen en het ziet er toppie uit! Maar wat voor een glas zit erin? En hoe zit het met service? Verder vraag ik me af wat het tikgetal is van dit uurwerk?
JW, Vostol heeft een aantal GMT/dualtime horloges:
TU144: volgens mij uitgerust met saffierglas. Uurwerk is het 2426 uurwerk,tikgetal 19.800, powerreserve 31 uur
Gaz-14 Limousine: specs zijn net als TU144
Expedition: dat is het horloge zoals hierboven, specs zijn net als TU144
Persoonlijk vind ik de Zeitflugel mooier door zijn eenvoud, het uurwerk is kaliber Uurwerk kaliber 55W40GMT, daar kan ik echter weinig over vinden. Bij Bensontrade staat hij voor 299,-, vreemd genoeg kom ik exact hetzelfde horloge op andere sites tegen voor prijzen tussen 399,- en 499,-…
JW, Vostol heeft een aantal GMT/dualtime
horloges:
TU144: volgens mij uitgerust met saffierglas.
Uurwerk is het 2426 uurwerk,tikgetal 19.800,
powerreserve 31 uur
Gaz-14 Limousine: specs zijn net als TU144
Expedition: dat is het horloge zoals hierboven,
specs zijn net als TU144
Persoonlijk vind ik de Zeitflugel mooier door zijn
eenvoud, het uurwerk is kaliber Uurwerk kaliber
55W40GMT, daar kan ik echter weinig over vinden.
Bij Bensontrade staat hij voor 299,-, vreemd
genoeg kom ik exact hetzelfde horloge op andere
sites tegen voor prijzen tussen 399,- en
499,-…
Succes!
Ik begrijp echt de aantrekkingskracht van Zeitfluegel niet. Ik vind de prijzen veel te hoog. Daar koop je iets veel beters en mooiers voor.