Sinds een aantal weken heb ik een Rolex Explorer II in mijn bezit en ik moet zeggen dat het echt een fantastisch horloge is. Vooral naar de prachtige geborstelde stalen bezel kan ik uren kijken en geeft het geheel een echt toolwatch uiterlijk.
Nou valt het mij op dat ik me wel een beetje stoor aan de GMT-wijzer en dan met name de rode kleur. Wellicht is het vloeken in de kerk maar ik vind het horloge nog veel gaver wanneer de minutenwijzer over de GMT-wijzer valt. Dit geeft het horloge naar mijn mening een totaal andere uitstraling, veel cleaner zogezegd. Onderstaande foto’s geven weer waar ik het over heb. Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Al met al kan dit voor mij, ondanks dat ik er nog niet op uitgekeken ben, zelfs een reden om de Rolex weer door te flipperen. Heb al sinds tijden in mijn hoofd om een IWC Ingenieur aan te schaffen.
Misschien hebben jullie nog alternatieven voor de Ingenieur? Horloge mag niet groter zijn dan 40 mm, moet een stalen band hebben en liefst met zo min mogelijk poespas. Een datum is de enige complicatie die er op mag zitten. Verder moet het bij voorkeur een automaat zijn maar een handwinder wil ik ook nog wel overwegen.
Haha, het is niet echt dat ik hoop dat anderen met mij deze afwijking delen maar vroeg me af of ik hier wellicht alleen in sta. Verder ben ik het met je eens dat deze een stuk subtieler is dan die op de 216570.
De twijfel tussen de exp en Inge herken ik, maar aangezien ik meerdere keren een 16570 heb teruggekocht gaat mijn exemplaar niet meer weg. Ook niet voor deze supervette iwc.
Dit vind ik persoonlijk een hele mooie. Mooi clean en toch moonphase en date. Superdun. En een manifacture uurwerk. Ook op leer te verkrijgen en zowel in staal als goud. Prijs ligt rond de 3000,- geloof ik
Nee, maar ik heb hem al wel een keer of wat gepast. Ontwerp vind ik geweldig, net als de maat. Enige wat me doet twijfelen is de prijs tov het gebruikte uurwerk. Niet dat daar wat mis mee is, maar met een listprijs van ruim 6k…
Mooi horloge inderdaad maar totaal niet wat ik zoek. Verder heb ik op de een of andere manier totaal geen klik met het merk waardoor ik deze sowieso niet zou kopen. Ook vind ik 42mm voor een (soort van) dresswatch veel te groot. Heb zelf een Nomos Club van 40mm en dat vind ik eerlijk gezegd al op het randje.