Vanaf jongs af aan heb ik een voorliefde gehad voor Breitling. Niet iedereen begrijpt dat, en een aantal leden gingen lekker los in het topic wat ik om die reden startte. Ik heb ervan genoten, en het was mooi om te zien dat er gelukkig zoveel smaken en meningen zijn. Maar nog mooier vind ik dat ik het aantal Breitling NA’s heb zien stijgen sindsdien
En toen. Daar stond ze dan, te pronken bij Breitling Roermond. De SuperOcean II. De gouden tip kwam van @Petteflet. (Waarvoor nogmaals dank). Ik heb direct de telefoon gepakt en ben gaan bellen met de uiterst vriendelijke medewerkster. Ze had er nog één op voorraad. Voor de schitterende prijs van €2499. Na maanden het internet afstruinen was het duidelijk. Ik twijfelde nog over het formaat, maar ik kon hem gewoon niet laten liggen.
Incoming…
Vanmorgen om 9 uur mocht ik langskomen op het hoofdkantoor om het horloge op te halen.
Toch wel lichtelijk gespannen zat ik te wachten in de ontvangstruimte toen daar de medewerkster met het iconische doosje kwam aangelopen. Hij ging open, en kreeg hem direct om de pols.
Heel even was ik verblind door de schoonheid, maar als snel bekroop mij het gevoel dat het niet mijn horloge was. Te klein. Op de foto niet goed te zien, maar simpelweg te klein. Kak. Ik ben een grote vent met flinke polsen en het horloge viel helemaal weg. Het enige waar ik op voorhand over twijfelde bleek helaas waar.
De medewerkster was het roerend met mij eens en pakte ter referentie nog even het nieuwe model.
De SuperOcean II 44.
Wow, die zag ik niet aankomen! Maar jij misschien zelf ook niet?
Maar wel goed dat je er objectief genoeg in stond en bent gaan passen in Lijnden.
Of een horloge te klein of groot voor een pols is is ook geen exacte wetenschap. Het is echt iets waar je je prettig bij moet voelen.
Heb je nog geprobeerd of ze je een gouden-aanbod konden doen voor de nieuwe SuperOcean die je nu ook hebt gepast?.. Ook al vind ik dat vorige model veel sprekender.
Zou toch voor de vorige generatie gaan. Die is er ook in 44mm. Vele malen mooier dan de nieuwe versie. Bij Ten2Two ligt een 44mm in het blauw up rubber te koop.
Haha, nou ik had m’n lichte twijfel. Baal wel als een stekker maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Hij ligt dus te wachten op de volgende liefhebber
Uiteraard heb ik nog getracht te onderhandelen, maarja… Nieuw model hè?
Die heb ik zeker op het oog. En thanks voor de tip. Had hem gezien inderdaad. Wil hem alleen wel graag op staal hebben.
Ik blijf in ieder geval lekker rondneuzen komende tijd.
Al een beetje in Chrono24 gedoken? Heel wat Grijze-Duitse handelaren die de SuperOcean 44 voor ca. 2800 euro aanbieden. (Overigens moet je niet blind op Chrono24 kopen).
Maar dan heb je een nieuw model en zit je niet heel ver van de outlet-prijs vandaan.
Hij gaat van @r00tger naar @Rugter . Toevallig begin vd week naar de prijs geïnformeerd. Toen ik de knoop wilde doorhakken was ie weg. Maar nu dus binnenkort bij mij! HF bedankt weer!
Haha was het maar zo’n feest. Denk dat ik van mijn Oris 65 afscheid ga nemen (40mm versie. Veeeeel te klein voor jou :-). Dit weekend even mooie foto’s van nemen en dan naar het blauwe gedeelte.