go of no go?

Naar aanleiding van mijn ‘gezocht’ topic waarin ik aangaf o.a. een Seiko SKX023 te zoeken, zou ik graag jullie hulp willen vragen bij deze advertentie:

Het horloge vertoont veel krassen op de bezel insert en de kroon schroeft niet meer helemaal naar binnen. Zijn dit dingen die op te lossen zijn, of zouden jullie deze links laten liggen?

Bedankt voor het meedenken!

Kroon die niet schroef. Skip!

4 likes

Duidelijk! Thanks voor je snelle reactie!

Het is jammer maar zo ver ik weet niet echt makkelijk te fixen bij Seiko als de tube niet meer goed is. Vuil in de kroon kan evt wel. Maar ik zou het risico niet nemen. Voor dat geld moet je gewoon een goed werkend exemplaar kunnen vinden.

1 like

Weinig bescherming ook als koper van een particulier op Chrono24

1 like

Ja, erg lastig om dit model te vinden, merk ik haha. De grotere variant heb ik wel gevonden en kan ik eventueel aanschaffen in goede staat. Lijkt me dan een beter keuze en wellicht past de grootte van de SKX031 (40mm) ook goed!

Heel goed oppassen met deze modellen! Er wordt heel veel mee gerommeld met niet originele onderdelen.

3 likes

Oke! Thanks voor de tip! Lastig om een goed, betrouwbaar model te vinden inderdaad. Vooral op eBay zie ik veel ‘verdachte’ advertenties langskomen.

1 like

Yep vooral (maar niet alleen) uit Zuid-Oost Azië

2 likes

Ik heb er eentje gehad uit de UK. (Via de baai)
Het zijn geinige modellen die toch net iets anders dragen dan een skx013; vooral platter. Alleen die bezel-action is toch beduidend minder met zo’n clickball tov een clickspring.

En precies wat koekoek zegt: deze worden veel genept, dus wees scherp als je toch graag eentje wilt hebben.

1 like

Thanks voor jullie hulp! Heb er inmiddels eentje via Marktplaats gekocht :slight_smile: (de SKX031J) ben benieuwd!

1 like