Dit zegt zegt de website. Gebaseerd op een Anton Schild uurwerk.
MANUFACTURY MOVEMENT HUW 1130 PREMIUM
The new inhouse manufactory movement HUW 1130 P.
On the basis of the legendary Swiss Schild AS 1130 we have developed our latest manufactory movement. The curved bridges are newly constructed and are a reminiscence of the old pocket watch calibers from the early 20th. century. The swans neck regulator fascilitates a precise regulation of the movement. Every component has been optimized with the emphasis on minimizing of abrasive wear and the longivity of the wheels and the escapement. The new HUW 1130 S sets a new standard and combines robustness with precision.
This movement is exclusively reserved for HENTSCHEL watches in chronometer quality. Its distinctive feature are the screwed-on golden Chatons that provide extra shock protection for the rubies and are the best, if even the most laborious solution to contruct a bearing for the wheels pivots. This equally applies to the swans neck regulator – it enables the watchmaker to adjust the movement in exceedingly fine increments. Only the finest watches posses both these technical features.
Echter met een va prijs van €8280 in staal alhoewel niet vergelijkbaar zijn die bijv 4 Nomos Orions…
Ik dacht dat we wel een aantal horloge makers hier op t forum hebben? Wat vinden jullie van Anton Schild/dit uurwerk? Te overpriced?
Ja, niet om flauw te doen ofzo, hoor. Maar ik wordt van geen enkele van de modellen die ik heb gezien per se blij. Moet het per se een dressachtig horloge zijn? En per se een klein merk? Zal 't eens over een heel andere boeg gooien. Ik zou zelf, met genoemd budget, voor bijvoorbeeld zoiets kiezen.
De blauwe Moser Pioneer is discontinued. Nieuw ga je die niet voor 10k vinden. Tweedehands net, maar dan moet je er net eentje tegen het lijf lopen. Staan er nu maar drie op heel Chrono om maar wat te noemen.
Ik heb de blauwe globemaster jaren geleden gepast. Zelfs voordat ik ging passen een uhren magazine gekocht voor een review. In t echt totaal geen klik mee helaas. Wat betreft überhaupt een Moser. Zijn die wel te krijgen nieuw voor 10k?
Bb58 was een heerlijke beater. Je hebt helemaal gelijk mbt de maat en bovendien lights like a torch…. Heerlijke daily. Maar dan hebben we in een andere prijsklasse….
Goed t gaat wel af van t budget voor wat anders. Rentepunten bon via schaap dan maar?
Oef, lekkere collectie hoor!
Die Minase is top, maar bij Dornblüth krijg je nog wel iets uniekers. Volgens mij kun je daar helemaal je eigen gang gaan qua design opties. En die uurwerken…, gruwelijk!
Echte liefhebbers kunstwerkjes zijn al je aangedragen opties, ben benieuwd naar het NA topic!
Nog even sparen dan maar.
Ik speel met de gedachte om deze te verkopen ivm een nieuw ‘projectje’. Mocht dat project doorgang krijgen dan euh, scheelt het toch weer 15k lenen.