Hallo iedereen.
Nu een Blancpain FF bathyscape voorlopig even op een laag pitje staat omdat alle Nederlandse AD mijn geld niet willen hebben zo lijkt t, het waarom laat ik in t midden omdat ervaringen buiten leden van HF meer niet gedeeld mogen worden en ik geen zin in gevlag heb of mods in mijn nek. Dat kan wel via PB gedeeld worden mocht iemand dat willen weten.
En dan nu neig ik toch weer naar een kleiner merk en zijn er nog een paar kandidaten van de grotere namen. Passen van de kleinere merken gaat ivm covid helaas nog altijd niet.
Qua grote namen is dit de huidige selectie.
Zenith Defy classic
GO Sea-q blue
Blancpain fifty fathoms
Mocht Tudor toch nog met een sub komen over een paar dagen tja.
GS White birch
Maar goed nu de kleinere merken die ik overweeg en daar gaat t om. Waarom?
Lang niet iedereen heeft er eentje, dus je loopt met iets unieks rond. En dat is de hoofd reden waarom ik er naar neig, de grotere merken kan altijd nog wel.
Zitten er ook nog minpunten aan zulke kleine merken?
Onverkoopbaar oftewel afschrijving is huge wil je m kwijt dus daarom moet ik er zeker van zijn dat ik er een wil hebben en moet de klik er mee zijn.
Een ander minpunt is dat sommige kleine merken oftewel geen AD heeft of een AD die niet bepaald in de buurt zit waardoor t al een (lang) weekend weg gaat worden om er überhaupt een te passen, laat staan als je er nog een tweede keer heen gaat waardoor t gelijk weer een aantal honderd ekki duurder gaat worden en korting niet aan de orde zal zijn al kan je t altijd proberen van ik kom van ver, heb verblijfskosten, kunnen we er toch niet een beetje van af halen.
Goed gaan we dan eens kijken naar welke merken ik op t oog heb.
Dit is de huidige collectie voor t idee
Minase Divido. Op bracelet en dan met een witte of blauwe wijzerplaat. Vind m heerlijk anders industrieel uitzien,zeer apart datum venster zoals IWC meen ik dat deed en die bracelet vind ik er zeer speciaal uit zien. Minpunten zijn dat ik t best veel geld vind voor een redelijk standaard eta uurwerk, werkpaard dat dan wel weer en de enigste AD’s zitten in Zwitserland.
Kudoke 1: Ik kwam t merk een tijdje geleden tegen toen ik op watchtime ging kijken en heb intussen al een paar keer contact gehad met hun om l2l, prijzen en extra’s op te vragen. Er zit superveel ambacht in wat me erg aanspreekt, uurwerk is niet geheel in house maar ontwikkeld in samenwerking met Habring2. Hebben in Duitsland wel een paar Ad’s maar als je bij hun zelf langs wilt gaan is erg ver in t oosten van Duitsland tegen de grens van Tsjechië aan.
Ik zou denk ik wel t de versieringen upgraden ben er nog niet uit of ik de witte of zalmkleurige wijzerplaat mooier vind? Meerprijs voor extra gravering is E1785 en meerprijs zalmkleurige wijzerplaat een ca E850.

Hentschel Hamburg. En dan met name de H1. Of t een manufacture genomen mag worden is een tweede en er zullen mensen zijn die zoiets hebben van joh voor veel minder heb je ook een Nomos Orion. Kan ik snappen. Ik vind m lig leuk.
Benzinger. Een van de weinige mensen die het guicllocheren nog zelf doet. Alleen heb ik nog geen contact opgenomen mbt de l2l. Aangezien zowat alles 42 mm is en ik bang ben dat t wellicht te groot gaat worden. Maar een plaatje voor en achterkant.
Image(8)|500x500D Dornbluth. Ook zo een kleinere manufacture met geweldige uurwerken. Jammer dan ook hier geen prijzen op de website staan.
Meningen, welke wel/niet, andere kleine merken waar ik eens naar moet gaan kijken mits te verkrijgen in Benelux, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk en tips zijn welkom!!!
Andere wensen: Budget tot een 10k, l2l is een 48 mm zo een beetje t maximum.