Ik ben op zoek naar een mooi automatisch horloge. Ik hou van een rustig horloge met weinig poespas. Een van mijn eisen van dat horloge is een blauwe wijzerplaat en een stalen band. Nu ben ik al wat maanden aan het stuinen op het net en op deze site.
Nu ben ik de naam van Milus tegen gekomen en ik moet zeggen dat dit een heel mooi klokje is.
Maar geen stalen band (en ook niet via Milus verkrijgbaar)
Is het ‘not done’ om een mooie stalen band te kopen en deze erop te zetten of is dit duivels praat en moet je dit horloge laten met de band zoals deze geleverd word? En daarmee voor mij geen keuze is.
Waarom zou het niet kunnen?
Het overgrote deel hier wisselt regelmatig met banden hoor. Gewoon lekker doen…
Ben wel benieuwd of je een stalen band kan vinden met endlinks die mooi en goed aansluiten op de kast…
… sorry, deze is voor mij echt té makkelijk: Klik.
Verder, stalen band is altijd een dikke prima bij een sportief horloge. Het is dus ‘well done’, om een stalen band te kopen en er op te zetten. Je kunt ook een Seiko kopen natuurlijk.
Absoluut niet ‘not done’. Het is jouw horloge en als jij je laat leiden door de meningen op dit forum (of elders) dan kun je lang bezig zijn. Zoals getoond zijn er meerdere horloges met die optie. Mogelijk heeft Tissot nog wat leuke mogelijkheden?
En als we dan toch vloeken in de kerk. Is een milanese straps een optie? Ook staal en is prima te doen met straight endlinks. Dit maakt het dus minder zoeken naar een band die precies aansluit op de kast. Ik ben er persoonlijk wel van gecharmeerd, maar het moet je ding zijn.
Afgelopen zaterdag heb ik de Tissot gentleman powermatic geprobeerd bij de juwelier in ons dorp. Vond hem mooi maar vond hem voor mij net wat te klein.
Voldoet volgens mij wel aan je wensen.