Dit is dus één van de redenen dat ik een zwak heb voor Seiko. Vorige week de SARX033 ontvangen en ben er erg blij mee (ander topic). De wijzerplaat blijft me fascineren en is moelijk te omschrijven. Strak wit in de basis, met een soort licht sun-burst effect en onder sommige hoeken een heel klein (echt heeeel klein) vleugje parelmoerglans (niet verwacht dat ik die zin ooit zou typen).
Dus dinsdagavond Seiko Japan via de site een bericht gestuurt dat ik erg onder de indruk was en of ze iets meer konden vertellen over de wijzerplaat, hoe die was gemaakt.
Donderdagochtend 7.05 lokale tijd hier reactie. Snel, dankbaar en met wat info, helemaal top. Eerder ervaring ook al gehad toen ik informeerde naar de wijzerplaat van de Sarob065 Cocktail time in een topic waar men dacht dat die werd gemaakt door elven bij maanlicht, waar Seiko ook een goed antwoord gaf over hoe die wordt gemaakt (kort antwoord: licht aan je definitie van elfjes). Toch wel erg tof dat je kan mailen met je merk en dan ook nog (snel) een goed antwoord krijgt. Voel je je toch wat meer klant dan donateur.
Thank you for your patronage of Seiko products.
We feel deeply honored and pleased to receive your comment on our product, to which would like to express our sincere appreciation.
In reply to your inquiry, we would like to inform you of the followings:
-
The base metal of the dial was patterned radially so that it could reflect even subtle light on the surface of the dial.
-
The dial surface was painted with special lacquer not only one time but repeatedly to enrich the effect of flashing on the surface of the dial.
As for the information of the material of lacquer as well as how many times it is re-painted, we are sorry that we cannot disclose to the public due to its confidential nature.
We hope that the above information would be of value to you.
Thank you again for your patronage of our products.
With best regards,
CS Dept.
SEIKO WATCH CORPORATION