Ik ben op zoek naar een goed geïllustreerd boek waarin de werking van mechanische horloges goed wordt uitgelegd. Iemand die een dergelijk boek weet?
Dank alvast,
Casper
Ik ben op zoek naar een goed geïllustreerd boek waarin de werking van mechanische horloges goed wordt uitgelegd. Iemand die een dergelijk boek weet?
Dank alvast,
Casper
niemand ? 
Boek ?! Da’s ouderwets… Wij kijken gewoon op:

Groet
Mark
Boek ?! Da’s ouderwets… Wij kijken gewoon op:
Groet
Mark
ja, leuk, die had hij al gevonden.
maar ik weet helaas ook geen boek. je kunt alles vinden op internet maar je bent vele avonden bezig voor je inleiding compleet is. niet zo leuk vind ik, ik betaal graag een paar tientjes voor een mooi geprint samenraapsel genaamd: boek.
ik hoop dat iemand anders een suggestie heeft.
Kijk eens of hier iets bij is:
http://www.moosdijk.com/nieuw/index01.aspx?id=onder
en dan bij Instrumenten en dan Horloges Reparatie en Techniek.

Schijnt erg goed te zijn. Moet er helaas wel bij zeggen dat het bijna onmogelijk is dit boek te pakken te krijgen. Mij is het in elk geval nog niet gelukt.
Dank voor de goede reacties.
deze zou je ook eens kunnen bekijken, zijn wel voornamelijk reparatie-achtige geschriften:
timeTimeZone-Watch-School-Illustrated-Glossaryzone
Practical Watch Repairing by Donald de Carle - voor veel amerikanen de bijbel. kost maar 10 USD bij amazon. nog niet gelezen.
Jendritzki u.a.: Die Armband- und Taschenuhr in der Reparatur
te koop voor 59 EUR incl verzending. Jendritzki is DE horloge-prof uit de vorige eeuw. een beperktere uitvoering kun je kopen bij watch-tool.de, kost dan maar 24 EUR.
Een nederlandse vertaling uit 1976 kun je ook vinden op scribd:
deel1
deel1