Waar te beginnen na dat ik al mijn Chinezen heb weggegeven ben ik weer eens geïnspireerd geraakt door dit het forum. Waar Chinees horloge eerst een viese smaak had vind ik ze nu opeens erg lekker. Misschien heeft het ook een beetje te maken met het feit dat mijn vintage VC pas stuk is gegaan en ik daardoor ben gaan twijfelen of duurder wel beter is. Het is mij opgevallen dat er tegenwoordig steeds meer beter afgewerkte Chinezen op het topic "wat dragen wij vandaag " staan.
Op ali dan maar eens op zoek gegaan naar een leuk exemplaar om mee te starten.
Deze vond ik wel leuk uitzien en hij was ook nog eens belangrijk goedkoop. In mijn collectie zitten behoorlijk wat vintage chronograaf horloges en met dit model hoef ik niet zo voorzichtig te zijn.
Een beetje vreemd was wel dat het horloge geen chronograaf genoemd werd de wijzers zijn er toch niet opgeplakt nee als je goed kijkt niet.
Nee ze zijn echt verstelbaar en verder geen functie.
Dus met de puchers kun je ze steeds 1/12 en 1/14 verstellen maar ze lopen dus niet mee met de tijd.
Maar voor €31,40 kun je ook niet te veel zeuren.
Eerlijk gezegd gebruik ik nooit de chronograaf functie.
Ziet er inderdaad niet gek uit. Ik zou 'm niet moeten door de fake-chrono, ook al gebruik ik die niet, maar bon. Een Seagull 1963 staat hier ook nog altijd op de wishlist, Chinees of niet.
In China worden al aardig wat horloges van prima kwaliteit gemaakt. Wat mij het meeste tegen staat is dat het vaak ongegeneerde kopieën van een Zwitsers of Japans model zijn maar dat is hier voor zover ik weet niet aan de orde. Zelf heb ik een Merkur handopwinder, een remake van een Chinees horloge met een in-house Chinees (ontwerp en bouw) uurwerk en dan blijkt dat ze zelf ook leuke horloges kunnen ontwerpen en bouwen en niet alleen maar plagiaat plegen.
Ik vind jouw horloge er erg leuk uit zien al was ik zelf wel voor een model met echt werkende chronograaf gegaan. Keuze genoeg op AliExpress,
WAARSCHUWING gebruik geen extralegale middelen voor uw bezoek aan de site van
deze fabrikant. Ge zult het geweten hebben. Dit kan nooit meer van het netvlies verwijderd. Een bollenkraam is er niks tegen en toch verrassend verslavend.
Hoewel ik voornamelijk van vintage ben heb ik 2 goedkope chinezen. De Pagani was 39 euro in de sale met vk64 uurwerk. De Merkur is een triple calendar moonphase (handopwinder) en was 159 in de sale. Echter kreeg ik er 2 opgestuurd (gekke chinezen)