Tsja, die had ik ook even gemist
@Sjoerd_Kā¦daar heb je misschien gelijk in, wordt goed zoeken en meteen toeslaanā¦
Alhoewel je deze in NL nieuw wel voor < 300 EUR kunt aanschaffenā¦
Hmm ja ik vind het open heart niks, maar ieder zān ding he
In het blauwe deel staat een Hamilton khaki field (niet van mij), met een ETA 2824-2 uurwerk, voor ruim onder de 300 euro.
Een prima horloge van een mooi merk en met een uitstekend uurwerk. Deze behoudt ook zijn waarde, mocht je deze later ooit nog een kwijt willen.
Een turtle nieuw voor 300 moet lukken , een samurai wordt knap maar zgan kan wel.
Het budget zou zelfs toereikend zijn om voor een Orient Star te gaan ipv een bambino.
Dan Henry maakt ook mooie horloges in jouw prijsrange.
Of een leuke vintage is ook niet gek.
Welkom Jurre, ook ik probeer nog steeds met de term āarme studentā weg te komen ā¦
Geen duikers ? Dat trekt hopelijk wel bij.
Oriƫnt Bambino is een topper maarrrr wel een beetje netjes voor een jongeman.
Gewoon lekker grasduinen en vooral passen.
Maten zeggen niet alles, het ene horloge valt heel anders dan het andere.
Een Seiko 5 is een mooie instapper. Dan hou je nog genoeg over om nog iets erbij te kopen. Ik doe mijn zo goed als nieuwe Seiko 5 weg. Stuur maar een PB als je interesse hebt. Automatisch uurwerk, stalen band, champagne wijzerplaat en onder de ā¬100.
Hahaha eeensss
Maar als ik 19 en āarme studentā was zou ik toch wat minder ideale schoonzoon horloge om doen
Ik ben begonnen met een paar horloges van het merk BREIL,kocht er elk jaar 1, zijn leuke horloges met een appart design, en de kwaliteit is ook wel goed, ik heb die van 15 jaar geleden nog liggen en doen het nog.
Mijn eerste horloge als medestudent was een seiko sarb035. Wel buiten budget helaas maar ik kan de dressier seiko horloges echt aanraden.
Tsja. Laat nu toch hands down the biggest bang for buck onder 300 ballen de Orient Mako III zijn, met saffier, 200m WR, prima uurwerk en mooie proporties.
Maar geen duikers⦠Tsja.
Hoe is je leefstijl? Als je de Bambino en co bekijkt moet je er rekening mee houden dat je er nipt mee zou kunnen afwassen, maar dat vocht echt een ding kan zijn. Ook de glaasjes zijn gewoon krasgevoeliger.
Ikzelf zou hier mee beginnen:
100m WR, bomb proof, geen duiker, maar ook geen onversneden dress horloge, spotgoedkoop want op eGlobalcentral 100 ekkies.
Met die andere 200 op zak zou ik vervolgens eens doorsparen tot ik in de 500-1000 Euro categorie terecht kwam, om daar een Sinn 556l of iets dergelijks te kopen. Daar kun je de komende 30 jaar dan weer alles mee doen, van vliegen tot duiken tot in een pak rondlopen.
Maar goed, dat zou risico-mijdend gedrag zijn.
Seiko SKX007/009 of Seiko Turtle
Ralph, als je zender nog steeds vol aan staat is het misschien handig om je ontvanger eens te laten repareren. TS houdt niet van duikers.